fredag 25 april 2014

Påsken har nu rullat förbi...



Nu har påsken passerat och att vi har haft det skönt. Det var länge sedan vi var lediga hela familjen över en hel påskhelg. Det är oftast någon av oss som jobbar men nu denna gång var Richard ledig och jag som är mammaledig var ju så klart ledig även jag. Men några direkta påskmiddagar har vi inte varit på utan vi uteslöt allt påskfirade då vi kände för att vara lediga och endast vara hemma tillsammans och göra allt som vi inte hunnit med ännu. Påskafton firade vi dock i sjöboda med svärfar och Birgitta då svärfar har fyllt 60 år och skulle nu firas. Det var väldigt trevligt och inte så där  formellt utan en skattjakt i skogen var väldigt uppskattat och det fina vädret gjorde inte saken sämre.
Resten av helgen tillbringades i hemmet och tillsammans med alla jag älskar, vi har stängslat och satt upp studsmattan och bara varit tillsammans. HÄRLIGT!!!
Det går så fort nu när våren står på tröskeln, det börjar bli grönt ute, alla fåren har lammat klart barnen börjar klä av sig ytterkläderna och Nils bara växer. Det är inte klokt igår både bajsade och kissade han på pottan!! Endast 8 månader gammal... Var ju tvungen att prova efter att min svägerska Elin hade provat med lilla Sigrid som är 3 veckor äldre än Nils. Jag som är väldigt för att barn ska bli av med blöjorna så fort som möjligt och tycker nog jag har lyckats ganska bra med våra tidigare barn hakade genast på. Nils kissade första gången på pottan igår då han satt för första gången på pottan, sedan kissade han två gånger till och avslutade med att bajsa innan an gick och lag sig. idag har han även kissat på pottan två gånger och bajsade även idag innan han gick och la sig. Duktig kille va?? Han har endast haft två små kissblöjor under hela dagen. Och han älskar att sitta på pottan, helt villkorslöst och så lätt. Fortsätter jag så här tror jag att han kan vara utan blöjor innan 1.5 års ålder. Ska verkligen fortsätta!!!

Inga kommentarer: