fredag 19 juli 2013

duktiga killar

Våra två små killar är på väg att bli stora.  Inte nog med att de ska bli storebröder så är snart blöjan förhoppningsvis ett minne blott.  Vi har ju under ett tag provat pottan och först var det kul att sitta där och det hände till och med att det kom lite kiss.  Men sen har det varit en period som de inte alls har velat sitta där och fram för allt inte när de har varit kissnödiga.  Sen för ca tre veckor sedan började Hugo igen, han sa till att han ville kissa och då var det toaletten som gällde.  Han både kissade och bajsade under tre dagar i rad för att sen bara vägra sätta sig igen.  Jag kände då att jag inte hade riktigt någon ork för att kämpa på varför jag struntade i det för ett tag.
Så nu ikväll när det var dags för sängen och jag säger att vi ska byta blöja för det är dags för sängen så kommer victor med en potta och vill kissa.  Självklart är det ett tillfälle man inte får missa.  Så av med byxor och blöja och victor sätter sig direkt och kissar och gissa om det var en nöjd kille.  Han klappade händerna och ropade bravo.  Jag frågade Hugo om inte han oxå ville kissa men svaret var klart ett nej.  Eftersom jag var väldigt nöjd med victors insats så lät jag det va.  Men när blöjan var bytt ville även Hugo kissa och mycket riktigt det var bara att ta av blöjan igen och så kissade även han.  Både victor och Hugo skrattade och klappade händerna.  Victor stod upp och klappade händerna.  Så det var två riktigt nöjda killar som gick och la sig i kväll.
Det är väl inte så säkert att det bara släpper nu men jag har stora förhoppningar på att det är ett steg i rätt riktning.

Inga kommentarer: