torsdag 13 december 2012

Rykande hett!!


Marknaden i Lubeck har nu passerat och vi hade en väldigt mysig helg, bara Richard och jag. Visst saknade vi barnen så det gjorde ont men ack vad vi behövde detta. Två hela nätter som vi fick sova...bara det är guld värt. Sen att få gå omkring och mysa i Lubeck är ju inte fel, kul att få se en riktigt julmarknad. Vi har druckit gluhewein och handlat marsipan i en marsipansalong, ätit och druckit gott hela helgen.
När vi skulle åka hem var det snöstorm hela vägen så det tog lite extra tid innan vi var hemma men tillslut kom vi hem. Åter igen tack Leif och Birgitta för detta helg!
I tisdags fyllde min älskade gubbe år, tyvärr kunde jag inte fira honom på morgonen då jag var tvungen att stanna kvar i stan efter att jag jobbat kväll i måndags. De hade varnat om att det skulle komma upp till 60 cm snö och vi tyckte det räckte om en av oss blev insnöade då jag redan var i stan. Nu kom det inte i närheten av denna snön så Richard blev inte heller insnöad. Men lite firad på kvällen blev han ändå och han ska bli firad lite mer i helgen.
Idag är det lucia och jag och grabbarna tittade lite på luciamorgon och mös i soffan, en väldigt mysig morgon som vi sedan avslutade med att gå ut och åka lite pulka. Sen nu i kväll var det Bella som bjöd på lucia, tack Elin för att du följde med och hjälpte mig med de små. Det var en riktigt fint luciatåg vi fick se och trots att det var långt över läggdags för grabbarna satt de som små ljus och bara tittade.
Det var en liten kort sammanfattning om de dagar som varit.
/Linda

1 kommentar:

johanna-tvillingmamma sa...

Härligt med egentid och vad kul att ni drog iväg på julmarknad.