torsdag 6 december 2012

Hej mitt vinterland.

Jag tycker det är så mysigt med snö!! Det är ljust ute och alla blir så glada när snön kommer. Okej inte alla, inte de som tycker att den kommer alldeles för tidig även i år, inte heller de som tycker att den kom helt oväntat även i år. Fast de har varnat i snart en veckas tid så är ingen förberedd...tycker det är lite komiskt. Ganska typiskt svenskt tror jag. Själv älskar jag när snöflingorna faller och får många frågor i dessa dagar om vi verkligen trivs på landet nu när snön faller och om jag gör. Det är ju på landet man verkligen ser och tar vara på snön. Den är vit och den ligger kvar. Det är så vackert. Inne i stan är den ju mest i vägen och ska flyttas på, det är inte vit utan brun, nä det är på landet man får vara med om en vit härligt vinter och nu tror vi även på en vit jul. Sen vi flyttade ut här på landet har vi verkligen haft vinter och det var bara förra året som julafton inte var vit. Jag älskar detta!
Grabbarna har ju fått vara hemma idag oxå då reglerna för magsjuka gäller två friska dygn innan dagis. De är dock pigga och idag har vi åkt pulka vilket de tyckte var riktigt roligt.
Nu hör jag att någon är vaken där ute i vagnen så jag måste sluta.
I morgon åker Richard och jag till Lubeck på julmarknad.... mysigt!
/Linda

1 kommentar:

Micha75 sa...

Ha det så gott ni två ;-)