söndag 18 november 2012

Veckan bara susar förbi...

Det är inte klokt vad fort det går just nu. Vet inte riktigt vart denna vecka tog vägen. Det är lite så nu att bloggandet inte riktigt kommer i första hand just nu, trist tycker jag men det finns sånt som bara måste komma före och när det väl finns lite tid, finns inte orken.
Veckan började bra med friska och härliga barn. Äntligen kunde vi känna att grabbarna hade återhämtat sig från sin magsjuka. Var även på ett upp-piggande utvecklingssamtal med Alice, det är inte klokt vad duktiga barn vi har. Ja nu skryter jag men det var ett samtal som fick Alice att lysa med hela ansiktet. Och visst var det så som vi redan har förstått att Alice är en riktig kämpe i skolan. Vi fick höra att det var en glad, positiv och intresserad tjej som var i skolan varje dag. Hon ställer upp på sina kompisar även de som hon inte alltid leker med, ser när någon är ledsen och gör vad hon kan för att hjälpa till. Hon är alltid aktiv på lektionerna, är lite sprallig men på ett positivt sätt. Gör sina läxor med bravur och är även väldigt allmänbildad då det gäller nutidsorientering. Hon kan betydligt mer än vad en elev i tredje klass måste kunna, ja det fanns inget som drog ner henne. Det var även så skönt att höra att det var betydligt mindre bråk mellan tjejerna i klassen nu och att Alice verkar mycket gladare nu i höst mot i vintras. Detta är något som även vi tycker, så det var skönt att höra att det även gällde i skolan. Alice var ganska nere förra vintern när Victor var sjuk så det är skönt att även hon mår bra nu.
I onsdags var jag inbjuden med grabbarna på tvillingträff på BVC vilket jag tyckte skulle bli roligt. Lyckades sluta tidigt på jobbet och hämta grabbarna tidigare på dagis. Med andan i halsen kom jag ner med två väldigt trötta grabbar som inte tyckte det var lika roligt att bli väckt innan man sovit klar och sedan på köpet hade de blivit vrålförkylda under förmiddagen... Victor bara hostade och ville ingenting. Det är så det är när man gör sig till då blir det gärna bara pannkaka. Väl hemma efter träffen hade både Victor och Hugo feber, snoren rann och de hostade som aldrig förr. Så nu var det dags för en liten sjukperiod igen...
De fick vara hemma från dagis och som tur var så har jag varit tredagarsledig nu i helgen och Richard är ledig i morgon så nu ska de väl bli friska igen. Nu har de inte feber längre och snoren rinner lite mindre så vi hoppas på två pigga grabbar snart igen.
I torsdag var jag  på klinikfest med jobbet, vet inte när jag var ute senast men det var länge sedan. Det var riktigt trevligt med god buffé och dans. Sen på fredagen var det dags för tjejerna att gå på höstdisco med spökrunda. De hade riktigt kul och jag tackar ännu en gång mamma och Tidde som hjälpte mig att hämta hem dem efteråt så jag slapp dra upp grabbarna och ut i bilen efter sovdags.
I helgen har vi bara tagit det lugnt, Richard har jobbat fredagsdygnet och nu detta dygn och så jagade han hela dagen igår så det har mest bara varit jag och barnen hemma. Igår var det friidrotts-träning i simhallen, vattengympa tyckte tjejerna var riktigt kul. Tror de har lite träningsverk idag. Bella har sovit över hos en kompis så jag ska snart hämta hem henne och sen tror jag vi har lite fotbollsträning som det ska skjutsas till. Så även om man bara tar det lugnt som är det spikat schema.
/Linda

Inga kommentarer: