torsdag 22 november 2012

Utvecklingssamtal och linköping

Denna vecka verkar även den springa iväg i en ilande fart. Som förra veckan fick jag börja denna vecka med ännu ett uppfriskande utvecklingssamtal. Denna gången var det Bella som stod på tur och nu måste jag skryta lite till. I år är det första gången som betygen ges ut redan i 6:an så Bella ska få betyg för första gången i år och det är något som har sporrat henne riktigt mycket. Hon ha läst alla sina läxor noga och detta har nu givit resultat. Då Bella har något som många lärare redan från förskoleklass har kommenterat är att hon har fotografiskt minne. Tänk om en annan hade haft det!! I går var det studiedag och då skulle alla lärare i kommunen samlar för att se hur de skulle betygsätta eleverna så att alla blir bedömda på lika grunder. Bellas lärare skulle då ta med sig ett arbete som Bella har gjort då hon anser att det egentligen är ett solklart A för en 9:e-klassare. Bella ligger tydligen högt i samtliga ämnen men i just svenska är hon lite utöver det vanliga. Ja det var precis så hon sa... hon hade endast haft ett fåtal elever tidigare som redan hade denna utvecklade förmåga i att skriva, analysera och redovisa. Att jag gick därifrån rakryggad efteråt är väl inte att förundra. Vet inte hur vi har kunnat fått så himla duktiga barn, men det finns väl någonstans i generna om man letar...
Igår var det studiedag och alla barnen var lediga så även jag. Då Richard jobbade tyckte vi att vi ändå skulle hitta på något roligt eftersom höstlovet bestod av sjukdom så jag och barnen tog en tur till Linköping och IKEA. Alla skötte sig och vi fick en rolig dag med lite shopping, Alice har nu fått sig en vinterjacka så nu är även hon nästan rustad inför vintern. Hon har inga skor ännu men det måste nog hon och jag fixa utan några otåliga grabbar i släptåg. Då det inte är så kul att sitta still i vagnen när den inte rullar, så länge den rullar är det ok.
Idag har vi börjat dagen tidigt då det fanns två små som tyckte det var dags att gå upp redan 05.30. Men nu leker de efter att ha ätit tre tallrikar gröt var.
Då jag var ledig i går blir det en liten annorlunda vecka nu då jag har 4 dagas arbete framför mig. Men från och med nästa vecka går jag in i poängmodellen som resulterar i mindre arbetstimmar men full lön. Det ska bli skönt.
/Linda

Inga kommentarer: