söndag 4 november 2012

oinbjuden gäst

Jag är nog den som i normala fall tycker att det är roligt när det kommer gäster som bara har vägarna förbi men denna gäst är inte välkommen hit. Denna gäst är inte ens värd att kallas gäst kallar sig själv för magsjukan. Denna otrevlig gäst har intagit vårat hem, han kom helt utan förvarning och är inte än så länge på väg här i från...
Vi hann inte mer än hem i fredags efter ett besök på IKEA så satt jag över toalettstolen och kräktes. En timma senare ringer Agnetha och meddelar att Victor kräkts för fullt. Ja så var cirkusen igång. Barnen sov i varje fall vidare hos Agnetha och dagen efter skulle jag hämta hem dem. Med ganska trötta steg och en svidande mage tog jag mig i varje fall in till stan och hämtade hem mina kära barn. Då hade även Hugo kräkts upp frukosten...
När vi väl kom hem var grabbarna ändå ganska pigga och jag tänkte att de värsta har nog passerat. De var inte speciellt matglada men ändå pigga. På kvällen vågade jag även ge dem en flaska välling var något som jag senare fick ångra djupt. Det tog några timmar så vaknade Victor och kräktes ner hela mig plus hallgolvet som är ett obehandlat gammalt trägolv.... Tog hand om detta och så gick vi och la oss, efter ytterligare två timmar vaknar Hugo och han har då kräkts ner hela sängen. Ja detta med kräksjuka är inget för mig. Därefter sov vi vidare och nu på förmiddagen har framför allt Victor varit som en trasa, vill bara sova och har även kräkts nu på förmiddagen. Så det där med att det hade vänt stämde inte så bra. Även Bella har idag väldigt ont i magen så jag antar att det tar några dagar till med denna sjuka. Inget roligt men vi har inte magsjuka så speciellt ofta så det är väl bara att gilla läget. Tråkigt bara att man ska låta ett helt höstlov gå till spillo på grund av sjukdom men det är så det är ibland.
/Linda

1 kommentar:

Sandra sa...

Men fy för magsjuka!! Skickar krya på er-kramar till hela familjen.