söndag 21 oktober 2012

Prisutdelning VO-joggen

Idag hade vi äran att få se Bella stå på pallen och ta emot ett fint pris då hon kom trea på VO-joggen. Jag hade tagit med kameran med stort objektiv för att få bra bilder men vad händer??? Jo batteriet la av precis innan. Klantigt av mig att inte kolla detta men det är sånt man lätt glömmer när det är så mycket annat som ska göras. Hur som helst var det en stolt Bella som klev upp på prispallen och tog emot en stor pokal. Båda tjejerna fick var sin medalj, Bella lyckades även få en t-shirt då Blackstad skola åter igen vann mellanstadiets tävling då de hade flest deltagande barn i förhållande till storlek på skola. BRA JOBBAT!
Vi har även hämtat hem en liten kattunge idag, det är Jonas och Elinors katt Smilla som nu har fått flytta ut på landet. De skaffade katt för inte länge sedan alls och i samband med detta upptäcker de att deras lille son Filip har astma. Då de gärna ville att katten skulle få komma ut till oss på landet var det självklart att vi ska ja. Det är en liten söt grå katt som verkar hur go som helst, kommer lite bilder en annan gång.
Då jag endast har varit ledig idag denna helg och en vecka till väntas med åter igen helgarbete börjar jag känna mig lite mör. Jag längtar till om en vecka då jag och alla barnen tar lite höstlov. Jag har aldrig varit ledig från jobbet på barnens lov så det känns verkligen helt otroligt bra att kunna ta lite semester nu. Det är vi alla värda. Så nu få jag ladda lite i soffan inför en 6-dagars jobb-vecka.
/Linda

Inga kommentarer: