tisdag 16 oktober 2012

Ny vecka

Helgen har gått fort då jag har jobbat och dessa helger känns det som om måndagen tillhör förra veckan. Idag har jag varit ledigt och bara tagit det lugnt. Eller lugnt och lugnt om man kan säga det när den tillbringas med två små livliga troll. Vi var och hälsade på Ulle och Wilma på eftermiddagen vilket alltid är lika trevligt. Ulle börjar få lite mer ordning på sin fot och vi håller tummarna för att hon nu vid nästa återbesök får klartecken på att hon ska få börja sätta ner sin fot. Hon berättade idag att hon har som mål att kunna gå till jul. Jag hoppas verkligen att hon har vind i segel nu och att vinden inte vänder. Ni ska se att snart är vi ute och går och fikar längs vägen, eller hur Ulle? Tror du håller med mig. Grabbarna tycker det är lika kul varje gång de träffar Wilma, de kommer nog leka mycket framöver. Men det märks att de tre trollen börjar blir lite större och en och annan dagisfason kunde vi skåda idag. Det knuffas lite på varandra och ett och annat tjuvnyp kunde vi ana. Jag har märkt detta mellan Hugo och Victor men inte bland andra barn men idag kunde vi se det från alla tre håll. Som tur är vet jag att detta är ganska normalt, gäller bara att hålla koll så det inte går över styr. Ingen var ledsen och efteråt kommer det nästan alltid en kram. De är så gulliga.
Måste ju berätta att måndagens dagis gick betydligt bättre än mot förra veckan. Möttes av en leende personal både på morgonen och på eftermiddagen, snacka om att ett leende kan få en att må så mycket bättre. Inget snack om att grabbarna varit tjuriga och jobba utan bara glada miner, jag hoppas verkligen att förra veckan var ett undantag för detta med att lämna bort sina barn är inte alltid det lättaste. Tackar även för de värmande orden jag fick då jag började undra om det var mig det var fel på. Känns alltid skönt att höra att det finns fler som tänker lite som jag...
Nu har vi varje fall tagit nya tag och hoppas att veckan fortsätter med ett leende på läpparna från personalen då kommer även jag gå därifrån med ett leende, vilket i sin tur leder till att arbetet går lite lättare.
/Linda

Inga kommentarer: