onsdag 24 oktober 2012

besök hos kirurgen

Idag har vi varit på besök hos kirurgen med Hugo. De klämde och kände ordentligt och är väl ganska övertygande om att det rör sig om vätska han har i pungen, men det har vuxit väldigt mycket på väldigt kort tid så det ser ganska otäckt ut. Dock verkar det inte som om han har något ont vilket känns väldigt bra. Kirurgerna trodde att det krävs en operation men det är inget akut och de vill göra ett ultraljud först. Detta ska vi bli kallade till först vilket kunde ta upp till 2 månader och därefter tas det ställning till eventuell operation. Det var så skönt att få detta besök överstökat då jag sista tiden har varit lite orolig eftersom det har vuxit så pass mycket, tankarna har ju självklart gått till att det kan vara något annat vilket har skrämt lite. Nu får vi vänta och se vad som händer.
Annars så jobbar vi och sliter mycket just nu men nu är det nedräkning inför höstlovet, snart, snart snart är vi lediga en hel vecka. Att vi ska njuta!!!!Har även nu fått gå med i poängmodellen på jobbet, snacka om förändring. Kunde nu ta bort 4.5 pass på en 6-veckorsperiod. Så nästa period ser betydligt trevligare ut med mer ledighet än vad jag haft nu. Något mer intressant är att jag fått förlängning på barnavdelningen och därmed har jag sagt upp min anställning på avd 4. Tror jag har kommit till en milstolpe i mitt liv. Det känns väldigt bra.
/Linda

Inga kommentarer: