torsdag 11 oktober 2012

ledig dag...

 Idag har vi varit lediga, något som jag verkligen behövde va. Då jag nu ska jobba fred - mån måste man samla lite krafter. Glömde ju berätta igår att innan vi hade fått höra tillräckligt med hur jobbiga barn vi har på dagis så trillade Hugo på näsan. Stackaren skrapade upp hela näsan, idag har den varit betydligt rödare än vad jag först trodde att den skulle bli. Min lilla Hugo med röda mulen.
 När vi har vi varit hemma har vi myst och sjungit och när de sov tänkte jag vika lite tvätt, tyvärr hann de vakna innan jag fått undan den och det är då det kan se ut så här. Tror jag tog Hugo på bar gärning.
 Victors lite lustiga intresse för underkläder bara fortsätter, kan inte förstå varför han helst vill att de ska vara på huvudet. Det är inte mycket som är roligare än att få ha ett par underkläder på huvudet och så springa omkring, han ser så himla rolig ut och han tycker att han är väldigt rolig själv.
 Hugo tyckte nog att han även skulle försöka ställa kläderna tillrätta igen genom att knöla ner allt i en liten korg.
 Vem är det?....
 ...det var en snygging som nog måste få en puss.
Victor tyckte att det räckte med en kram.
När tjejerna kom hem idag hade jag lovat att vi skulle åka till stan då Bella hade med sig en kompis hem. Grabbarna följde med och medan Bella och Emma sprang runt och shoppade tog Alice, jag och grabbarna en fika. Det tyckte Alice var mysigt och jag tror att även grabbarna tyckte det. Fyndade även lite begagnade kläder. För 170 kr fick jag fyra par jeans och en tröja till grabbarna då jag inte trodde att jag hade några pengar innestående då jag tog ut 600 kr förra veckan blev jag lite snopen när jag faktiskt hade 150 kr. Så jag gav i slutänden endast 20 kr. HELT OK. Jag tror jag säljer i stort sätt allt jag lämnar in, jag trodde aldrig att denna marknad var så givande. Jag som i stort sätt alltid har gett bort alla kläder, tänk om denna affär hade funnits när tjejerna var små, de som inte nötte något på sina kläder.
I morgon är det jobb igen och grabbarna ska till dagis, så jag hoppas att det blir ett bättre bemötande då.
/Linda

1 kommentar:

Björköborna sa...

Haha, Mikaela och Rebecka älskade också att ha underkläder på huvudet! Det kanske är något som tvillingar gör ;) Jag kommer inte ihåg att Jennifer gjorde så. Nej vars, det är nog inte tvillingbundet men oj vad jag känner igen det!!!

Kram!