måndag 29 oktober 2012

Första klippet



Har gått ett tag och mer och mer insätt att det Hugo borde bli klippt. De sista två veckorna har han verkligen haft en riktigt hockey frilla  Men då jag inte riktigt har känt att det är så kul att sätta saxen i håret och livrädd för att skapa en "Gustav Vasa" frisyr har jag helt enkelt avvaktat. Men så pratade jag med Lisbeth som gärna  ville hjälpa mig med mitt dilemma. Så igår när jag kom hem från jobbet hade jag helt plötsligt fått en liten grabb som genast såg 6 månader äldre ut. Tack snälla Lisbeth du anar inte vad glad jag blev över att slippa sätta saxen i hans hår. Det är lite roligt då vi har två tjejer som vi inte direkt har sprungit till frissan med speciellt ofta. Bella var kal som en ost tills hon fyllde två år och Alice hade ungefär lika mycket hår som Victor, med andra ord inte speciellt mycket. Hon hade mer hår än Bella men det tog ett tag innan det räckte till någon tofts. Nu är i varje fall båda ganska så hårfagra och även de är numera nyfrissade. Åter igen tack Lisbeth!
Nu har vi även höstlov här hemma, det känns så bra. Bella, jag och grabbarna har varit på stan idag. Alice fick tyvärr vara hemma med Richard då hon har åkt på den mindre roliga maginfluensan. Hoppas hon mår bättre i morgon. Vi hittade i alla fall en jättefin vinterjacka till Bella, en svart parkas från Didricksson. Hon var så nöjd när vi gick därifrån. Lite i dyraste lagen men den var hon väl värd. Tittade även på skor till grabbarna, var ganska svettig när vi gick därifrån. Tyvärr utan skor. Det finns inget som irriterar mig mer än är man inte får någon hjälp inne i en skoaffär. Står där med tvillingar som helst skulle vilja dra ner varje sko som finns på hyllan och vill ha hjälp med att köpa två par kavat-skor. Men då hjälpen inte infann sig inom den tiden jag ansåg att jag mycket väl skulle kunna få hjälp tog jag mått på fötterna, tog av Hugo skorna satte dem på disken och gick därifrån. De borde kanske tänka på att småbarns mammor är nog inte de veligaste kunderna utan de vill ha hjälp med mått och storlek, passar skorna som får de bli dem. Det är inte så att man strosar omkring på stan med två vildingar utan man vill helt enkelt bli klar så fort som möjligt. Nu blir det nätet som jag blir kund hos, där får jag precis lika mycket hjälp som i en riktig skoaffär. Tack och hej säger vi då till skoaffärer.
/Linda

Inga kommentarer: