torsdag 13 september 2012

Prickar...

När jag skulle klä av grabbarna inför en dusch ikväll såg jag att Victor var alldeles prickig. Hela ryggen och ner på stjärten var det bleka utslag. Undra just om det är tredagarsfebern han har haft??? Mycket möjligt. Då är de borta i morgon om det kan vara så. De verkar inte klia utan de är bara där så jag satsar på att det är tredagarsfebern han har haft.
Igår var vi ju på VO-joggen igen och Bella sprang åter igen in på en tredje plats, det är så kul att det går bra för henne då hon har kämpat på med träningen hela sommaren. Alice däremot tycker ju jag att även hon sprang bra men hon var ju så klart inte nöjd. Tårarna rann när hon kom i mål då placeringen inte var den hon hade hoppats på. Men detta var från min sida inte så oväntat då den lilla damen har blivit lite lat under sommaren och tror att bara för att man har haft det lätt med allt vad sport heter så är det inte så viktigt att träna just löpning för att bli bra på detta. Så jag tror att detta är en bra lärdom för henne, hon har sett hur Bella har kämpat och att det har gett resultat och att allt kommer inte gratis. Motgångar föder framgångar, eller skämmer. Vi får se hur detta påverkar Alice lite längre fram...
Annars har veckan bestått av jobb, har en dag kvar sen tar vi helg. En hel helg då vi är lediga hela familjen. Det ska bli så skönt. Har även lagt in om semester under höstlovet, jag hoppas verkligen att den går igenom. Såg att det var lite skört med folk under ett par dagar så vi får väl se om jag får den beviljad. Hoppas det.
Nu är det snart dags för sängen då klockan ringer 05.30 i morgon.
/Linda

Inga kommentarer: