måndag 10 september 2012

Altanbygge och förkylda barn.

 Det har gått några dagar sedan jag bloggade men dagarna har bestått av jobb hela helgen och sjuka barn. Så jag har varit ganska trött och inte riktigt orkat. De sjuka barnen började ju i torsdags med att Alice låg som en liten trasa i två dagar. Helt utslagen var hon trots att hon inte hade någon feber, men yrsel och huvudvärk blandat med magont. Ett konstigt virus som verkar härja runt bland barnen just nu. På lördagen började grabbarna med en sjukt galen natt. Vi var nog vakna i stort sett hela natten, något som vi inte är speciellt vana vid. Men på morgonen var de så in i nordens snoriga så det var förkylningen som hade gett oss den natt vi hade. Igår fick Victor även feber och har haft mellan 39 grader och nu 40 grader i kväll. Trots detta är han ganska pigg, han äter och dricker precis som vanligt. Det enda är att han inte sover som vanligt, han sover betydligt mindre så jag antar att det kan vara så att han har lock i öronen eller något sådant. Hoppas bara att febern ger med sig inom kort.
Vårat altan-projekt har även börjat ta fart på riktigt. Richard jobbar på varje stund han får över. Vilket inte blir så ofta när jag jobbar i stort sett varje dag. Men han spikar när grabbarna sover och så fort jag kommer hem från jobbet så snart har vi en stor fin altan/veranda.
Hugo tycker om att hjälpa till när pappa snickrar och håller i stegen när det behövs. Denna grushög besökt flera gånger per dag.
 Även Victor fick vara med en liten stund ute idag då det var så varmt och att få sitta och plocka bland grus och stenar är inte så dumt tycker Victor.
Idag tog jag även fram papper och efter mycket letande hittade jag även två kritor. Så idag har Hugo ritat sin första teckning. Victor tyckte det var roligare att bara riva sönder pappret istället.

1 kommentar:

Björköborna sa...

Vi har också haft en släng av förkylning, jag tycker att var och varannan man pratar med är/har varit förkyld. Magnus brukar aldrig vara det, men inte ens han klarade sig denna gång. Krya på er!

Underbar bild när grabbarna "ritar" :)

Kram!