lördag 15 september 2012

Nu är hösten nära...

Det är så fint ute nu, löven börjar skifta i alla möjliga färger och en del har till och med ramlat av. Det slog mig i går när jag åkte hem från jobbet och såg hur gult det var att nu är hösten här. Idag är det hög härlig luft, sol och ca 15 grader, det är en härlig årstid tycker jag. Visst blir det lite mörkare på kvällarna och man känner sig lite frusen men det är ju då man får tända en brasa och krypa upp i soffan under en filt. Det är mysigt det tycker jag. Snart dax för ett par nya fårskinnstofflor, de hör oxå till hösten.
Nu är det även helg och jag är ledig, det gör livet lite enklare just nu. Både Richard och jag såg fram emot att ingen klocka skulle ringa och att grabbarna då skulle förhoppningsvis sova till minst 6.30, men ibland tar man fel. Kl 04.00 tyckte de att det var dags att vakna, vet inte om jag höll med dem... Jag gav upp när klockan var 6.45 efter upptäckten att sängen var blöt!!! Jovisst de vet hur man ska få mamma ur sängen, kissa lite utanför så kommer hon upp. Så då klev jag upp mycket motvilligt men grabbarna var superlyckliga, bytte blöjor och kläder och så gick vi ner och koka gröt. Denna lördagsmorgon blev inte som jag hade tänkte mig men jag är i varje fall ledig och får tillbringa den med de käraste jag har.
Så nu ska jag dricka en kopp kaffe och mysa innan grabbarna vaknar för då blir det nog bus för hela slanten. Önskar er en trevlig helg där ute vart ni än är.
/Linda

Inga kommentarer: