söndag 26 augusti 2012

Så var helgen slut...

En helg kan gå så fort helt otroligt fort. Jag har jobbat hela helgen och dagarna bara passerar. Idag när jag kom hem möttes jag av fyra glada barn. De är inte så vana med att mamma är borta om dagarna och det känns i hela kroppen av lycka när man kommer hem och alla kommer emot en och man får fyra stora kramar. Snacka om att man är rik, denna lycka kan aldrig köpas av pengar. Så även om man kan tycka att vi inom vården har på tok för liten lön så har jag fyra väldigt värdefulla skatter här hemma som alltid kommer vara mina. Egentligen har jag fem värdefulla skatter då jag är väldigt glad över att det är just min älskling som jag delar dessa underbara barn med.
I kväll ville tjejerna äta tacos och visst även om det är söndag passar det väl med tacos. Det är aldrig fel så även denna gång var det inte jag som stod för maten utan barnen. Då det är våran stund med tjejerna när vi äter tacos äter vi alltid det när grabbarna har somnat för natten. Så medan jag fixade med grabbarna och fick dem i säng stektes det och hackades grönsaker för fulla muggar. Det var väldigt gott och nu har även de somnat. Det är skola i morgon så även om det känns lite som en fredagskväll var det läggdags vid kl 20.00 för Alice och 20.30 för Izabelle. Och nu ska även jag inta soffan en liten stund innan det är dags för sängen.
Sov gott /Linda

Inga kommentarer: