torsdag 23 augusti 2012

Jobb jobb jobb

Ja nu börjar jag få den där känslan som man kan känna efter en semester. Jag har nog aldrig varit hemma, eller?? Ja man vänjer sig fort vid förändringar och tur är väl det. Och det är så kul där jag är nu, tror nog att jag valt rätt bara jag får vara kvar... Får svar i oktober/november och det finns mer behov efter nyår och det hoppas jag på. Känner redan att det är med barn jag vill jobba så nu vill jag bara lära mig mer och mer.
Har haft två ganska intensiva dagar med flera mycket sjuka barn och jag ser fram mot en ledig dag då det sen blir jobb i helgen igen.
Alice är sjuk idag, hon kom ner precis innan jag skulle åka till jobbet i morse med världens magvärk. Det är inte ofta jag ser Alice gråta men hon hade så ont i magen, själv trodde hon att hon var hungrig så fram med lite frukost. Men jag tror inte jag hann mer än lämna huset så hade allt kommit upp igen på vardagsrumsmattan. Hon kräktes några gånger till under förmiddagen men har sedan mått bra. Hon får vara hemma i morgon med för att vara på den säkra sidan. Men inget ont som inte har något gott med sig, nu ÄNTLIGEN finns det en stor anledning att köpa en ny matta. Den har legat där alldeles för länge och vi har väntat in i det sista med att slänga ut den, men nu fick det bli den sista fläcken så den får fara till soptippen.
HEJ DÅ matta!!!!

1 kommentar:

Sandra på Ön sa...

Hoppas att Alice snart kryar på sig. Kram från mig