tisdag 28 augusti 2012

Hur hinner alla med???

Jag förstår inte hur duktiga alla är, är det bara jag som anser att dygnet har för få timmar. Det saftas, syltas och bakas bröd, jag blir trött bara jag ser hur alla håller på. Ibland önskar jag att även jag skulle orka men orken är helt borta. Jag tycker att den precis räcker till det som måstes så som att laga mat, städa, handla planera inför aktiviteter så att schemat håller och så ska man ju faktiskt umgås och däremellan jobba lite. Mina timmar räcker inte till allt det andra. Jag vet inte ens när jag ska hinna tvätta fönster, jag skulle vilja grovstäda hela huset, rensa bland alla grejer och kanske även göra lite höstfint. Då både ute och inne.
Men jag hörde ett väldigt bra ordspråk för ett tag sedan och det har jag tagit fasta på. Det lyder så här: "Att städa när man har barn är som att skotta snö i motvind". Det stämmer verkligen. Ett annat som jag gillar är " bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete" Jag är nog en av dem som hellre busar med barnen än är inne och städar. Men jag skulle faktiskt behöva en barnfri dag och en riktigt stor städdag...
Nog om detta, det är kanske lite avund jag känner när jag ser hur duktiga alla är, då jag var betydligt mer huslig innan grabbarna föddes så när de blir lite större kommer det kanske tillbaka. Vi får se, nu är det barnen som gäller för hela slanten så brödet, sylten och saften får vi handla i affären. De ska oxå överleva.
/Linda

3 kommentarer:

Björköborna sa...

Tiden räcker inte till för allt, så är det bara. Jag är övertygad om att man mår bättre om man lyckas lätta lite på kraven som man har på sig själv. Vad gör det om det inte är kliniskt rent och undanplockat, det hinner ni med när barnen flyttat :)

Kul att du trivs med nya jobbet Linda, hoppas att du kommer att få vara kvar! Nästa vecka börjar min utbildning i Halmstad, det ska bli spännande!!

Kram Christel

Micha75 sa...

Jag har också undrar hur alla hinner, jobbar 100% och har faktiskt skit i hörnen men men det löser sig nog. Det kommer en tid då det finns tid för dammet.
Känner mer för att umgås med vänner och barnen :-)
Kram på er

Lina Kinnander sa...

Hej Linda! Hittade in på din blogg från nåt inlägg på Facebook... Vet inte om du vet vem jag är men jag jobbar på IVA, har tidigare jobbat på akuten. Har även varit ute hos er och fått lite tips av Richard när jag fick hem min jaktlabrador för några år sen. Nu är vi sen några veckor sen hemkomna med tvillingar, så det var så kul att läsa lite på din blogg och se vad man har framför sig;-). Mycket jobb men väldigt mycket kul också!! Jag har inte syltat eller saftat eller ens bakat tidigare och inte lär jag börja nu heller��