söndag 12 augusti 2012

Regnet bara öser ner!!!


Jag kan nog känna att jag börjar få nog av allt regn som bara öser ner, det är så förbaskat tråkigt. Det är ständigt blött ute vilket är riktigt tråkigt. Idag har regnet öst ner sedan i förmiddags och vi väntar nu och hoppas så att det ska sluta. Om en timma ska vi åka för att titta på fotboll då Alice har match och Richard jobbar vilket innebär att jag måste ha med mig grabbarna. Det är inget bekymmer men om det regnar är det verkligen inte lika kul. Vi har ju inte införskaffat några regnkläder ännu då vi har stått i valet och kvalet mellan att vänta med det till våren och bara köpa fleecefodrat regnställ. Nu ångrar jag mig grymt!!!! Jag får nog ta fram deras regnoveraller och hoppas på att de kan ha de fortfarande (stl 74), jag tvättade dem i förgår och la undan dem till försäljning.... Det är väl bara att ta fram igen och hoppas att dragkedjan går upp. De sover just nu med smattrande regndroppar i vagnen så jag få nog prova innan vi åker för jag lär ju aldrig kunna hålla dem i vagnen hela tiden. Vi får se för matchen ska vi varje fall se, utan tvekan. Första matchen för säsongen så den får man ju absolut inte missa.
Annars går dagarna som vanligt väldigt fort och jag känner att jag inte riktigt hinner med att blogga lika mycket som jag vill. I fredags var vi hemma hos mamma och Tidde på lite grillat, det blev en riktigt trevlig och fin kväll.
I går var Tommy, Ann-Marie och Wilma, vi grillade och åt en väldigt god blåbärspaj som jag inte kan ta åt mig äran för men god var den. Ja jag smakade lite fast jag inte borde, nu i veckan har jag börjat att äta LCHF-kost. Jag tycker att jag har lagt på mig några kilo för mycket under sommaren och tänkte att jag kunde behöva en bra start. Jag har aldrig gått på någon diet tidigare och brukar nog tycka att det här med dieter är inget för mig, men jag mår så himla bra av denna mat. Magen som är mitt stora bekymmer är helt i sin ordning och två kilo har försvunnit och jag måste säga att jag är mätt hela tiden. Detta är nog det som kan få mig att fortsätta då jag inte klarar av att gå på dieter där man inte får äta då faller jag dit direkt. Vi får se hur det går...
Hur som helst så hade vi väldigt trevligt igår och tjejerna kommer så bra överens så det har redan bestämt att de ska träffas på fredag igen och då ska de sälja kakor och blåbär och annat gott uppe vid vägen. Så har ni vägarna förbi vet ni vart ni ska få tag på bär för en billig peng. Wilma stannar sedan över natten så får hon följa med till Astrid Lindgrens värld på lördag så det ska bli roligt.
/Linda

Inga kommentarer: