onsdag 8 augusti 2012

I blåbärsskogen.

Idag känns det som om hösten är på god väg och visst får den komma. Det känns ändå som om sommaren har passerat och att hösten får faktiskt komma nu. Då det blåste lite tänkte jag att det var en bra tillfälle att ta grabbarna till blåbären. Då myggen kommer ganska lätt var det bra att passa på när det blåste lite. Så lite oömma kläder och gummistövlarna på så gick Bella, jag och grabbarna ut på jakt. Grabbarna tyckte det var väldigt spännande och pekade och pratade hela tiden. Det är tur att vi har skogen precis utanför fönstret då vi var tvungna att bära dem på plats annars hade de tagit hela dagen att bara ta sig fram. Väl på plats så började vi plocka och de blev inte så mycket plockade då framför allt Hugo ville gärna att jag skulle plocka åt honom så han kunde äta... Han kunde inte plocka själv utan bli serverad. Men själva grejen var ju att de skulle få komma ut i snåren och få sitta där bland alla blåbär och tyvärr alla MYGG som jag trodde vi skulle slippa. Plocka flera liter får vi göra en annan dag och då får nog tyvärr grabbarna stanna hemma. Som sagt myggen kom och sen kom regnet så det blev ett kort men intensivt blåbärsbesök. 
Efteråt sov de gott i vagnen med regnet smattrandes mot regnskyddet. 



Det är även nu bara en vecka kvar tills jag börjar jobba, det känns lite konstigt men det ska bli superkul att få börja på ett nytt arbete. Men självklart känns det lite konstigt att jag inte ska vara hemma hos mina älskade barn längre utan att de även snart ska börja på dagis. Det är tur att Richard ska vara hemma hela september så det blir en liten övergång mellan att jag börjar jobba och att grabbarna ska börja på dagis. Min små pluttar börjar verkligen bli stora.
/Linda

Inga kommentarer: