söndag 12 augusti 2012

Aprilväder????

Ja då vi har pratat väder under ganska många inlägg är det ju bara att fortsätta. Som jag tidigare skrev skulle vi ju på fotbollsmatch och regnet bara öste ner. Jag klädde alla efter detta väder och när vi sätter oss i bilen slutar det att regna... Detta var ju självklart väldigt skönt men vad händer när vi är i Gamleby, jo solen kommer även fram och jag som typ hade "långkalsonger" på mig under regnbyxorna började lite smått att bli lite varm. Grabbarna och Bella hade ju vanliga kläder så det var ju inget konstigt, då räckte det med ett par stövlar men jag var så himla varm att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Till slut såg jag ingen utväg utan var tvungen att ta av mig mina regnbyxor, så idag har jag sett på fotboll i långkalsonger...tur att jag hade en lite längre t-shirt men jag kände mig lite dum. Men men man är inte dummare än vad man gör sig, tror faktiskt ingen brydde sig om det och det var betydligt skönare än att stå helt påpälsad i solen. Så vi fick en väldigt fin eftermiddag med sol och fotboll. Man kan tro att det är april så som vädret skiftar hela tiden.
Tyvärr blev det förlust för Tjust denna gång då de spelade mot serieledarna. De gick ut med lite fel inställning och efter 15 minuter stod det 0-4. I andra halvlek ändrades dock inställningen och spelet var på andra sidan hela tiden och på slutet fick de in 2 mål, detta räckte tyvärr inte utan matchen slutade 2-4. Alice var på väldigt spelhumör och sprang varje minut hon var på planen, hon kämpade och var först på bollen nästan varje gång. Hon har blivit så duktigt denna säsong, det är så kul att se henne spela. Tycker dock hela laget ska ha beröm för andra halvlek då alla kämpade på bra och man kunde se att viljan fanns hon alla.
/Linda

Inga kommentarer: