tisdag 21 augusti 2012

Lite ditt och datt

Börjar med lite bilder från Astrid Lindgrens Värld. 
 De tre stora barnen som var med. Bella, Wilma och Alice.
 Dessa gunghästar tyckte grabbarna var bra roliga. De ville helst inte gå därifrån.

 Det blev inte så många bilder men en rolig dag hade vi trots regn.
Idag har jag och grabbarna varit på BVC och vägt in dem. Som jag trodde är framför allt Victor lite kort men inget oroväckande. Victor var 74 cm och vägde 10120g och Hugo var 77 cm och vägde 10800g. Så båda är lite tjockare än vad de är långa, precis som det ska vara. Mina goa glada grabbar charmade sköterskan på BVC rejält idag. De drog hela registret och hon var riktigt imponerad över Victors sätt att "gömma" sig. Han blundar och låtsas att han sover... Och så garvade han.
Något som jag känner att vi behöver träna på är att äta själv...detta är inte så roligt. Grabbarna tycker det är jätteskoj men det är inte mycket som hamnar där det ska. Hugo var den som klarade det bäst idag. Han lyckades föra skeden till munnen med mat på och varje gång klappade han händerna, ibland till och med innan maten hade hamnat i munnen. Vart hamnar maten då??? Överallt förutom där det ska. Det var verkligen lättare när man bara hade en lite krabat att fixa med när det gällde mat, minns inte att det var några bekymmer över huvud taget. Man kunde lätt hålla lite i fatet och hjälpa till lite med en sked bredvid, här är detta omöjligt. Men det kommer väl snart. TÅLAMOD!!!!
Så här kan det se ut efter att man har ätit själv, de har även fått börjat med lite mjölk till maten vilket de endast har fått på gröten tidigare. De älskar verkligen mjölk och här har Hugo roffat åt sig både hans och Victors mjölk, precis innan jag tog bilden hade han den ena muggen under armen.
Har även inhandlat grabbarnas höstskor, de fick lika dana denna gången då jag tyckte de jag hittade var så pass fina och behändiga. Då Hugo även har lite större fötter och krävde därför en stl större blir det inga problem att se skillnaden på den. De ska väl inte gå i varandras skor om de går lite olika. Känns bra att detta köp är ordnat då de inte tycker det är speciellt kul i skoaffären, så det var en svettig men nöjd mamma som gick därifrån idag.
Nu har jag arbetat i en vecka och det känns verkligen som om jag har hamnat rätt, så jag hoppas att det fortsätter att kännas så.
/Linda

3 kommentarer:

johanna-tvillingmamma sa...

åh dit måste man åka i framtiden!

Sandra på Ön sa...

Så mysigt med Astrid Lindgrens värld, vi var dit ett par gånger när vi var små och jag älskade det :)

Här ser det likadant ut vid matbordet. Det är ett himla kladdande, men det kommer oftast in ganska mycket i munnen också.

Kram från Sandra

Micha75 sa...

Så mysiga grabbarna är!!! De kommer snart att lära sig äta om dem får greja själva, lätt att säga när man inte är där själv
:-) men jag förstår din känsla och känner igen mig i den också.
Hälsa till alla
Kram