måndag 13 augusti 2012

Lite jobb och lek på gården.

Idag har grabbarna varit ute och upptäckt gården för första gången. De har ju mest varit på gräsmattan framför huset då de inte har gått så länge. Idag började de att traska iväg i sina stövlar vilket ju inte alltid är det lättaste. Men vad det tyckte det var roligt, tjejerna staplade ved och det var väldigt intressant att titta på och om Victor hade fått bestämma hade han kört skottkärran helt själv. Victor höll även stadigt i brädan när Richard sågade och han verkligen gapskrattade när brädan vibrerade. Vilken hjälp de hade, hur skulle de ha klarat förmiddagen utan grabbarnas hjälp?
De kollade även in djuren som befinner sig här på gården, kaninen fick ganska många besök, likaså katten och en och annan groda fanns oxå att beskåda. Hugo fick till och med tag i en groda men tack och lov lyckades jag rädda den från Hugos mun. För andra gången i år har Hugo varit nära att provsmaka en groda. BLÄÄÄÄ!!!! Det är så roligt att se dem nu, allt går så fort och de lär sig nya saker hela tiden. De har även börjat att härma ganska mycket, som idag när jag fick ett av mina nysanfall började även Victor att låtsasnysa och så bara skrattade han åt sig själv efteråt.  Hugo flörtar med alla han ser och Victor låtsas att han sover men världens största leende på läpparna. De är så finurliga och man märker så tydligt nu att de börjar förstå mer och mer.
Tjejernas sommarlov börjar på mot sitt slut och jag börjar jobba i morgon. Det är inte klokt vad fort det har gått denna sommar. Men det ska bli så spännande att få börja jobba igen, jag ser faktiskt fram emot detta.





 Hugo på grodjakt.
Efter allt bus och spring sov grabbarna väldigt skönt i vagnen, tycker att de har en väldigt skön stil.
Detta är en fotbollmammas vardag, ett helt lagställ på tvätt efter gårdagens match. Tycker det ser så härligt ut när alla tröjorna hänger uppe på samma gång. Det talar för gemenskap tycker jag och ibland längtar man tillbaka till den tiden då man själv spelade fotboll i ett lag. Lagspelning tycker jag är viktigt för barn och det lär så mycket om hur man ska vara mot och med varandra. Nu ligger stället i sin vätska igen, rent och fint och väntar på att det ska på igen nästa helg då det åter igen är match.
/Linda

Inga kommentarer: