söndag 29 juli 2012

Till Havs...

Igår följde vi med mamma och Tidde med deras båt. Det var härligt väder när vi begav oss och vi kunde få andas lite havsluft vilket jag verkligen tycker är något alldeles extra. Grabbarna tyckte det var spännande när vi åkte båt och höll sig lugna under båtturen. Det är verkligen en fin båt de har, vi har aldrig varit med ut tidigare då det helt enkelt inte har funnits tid innan. 
När vi var framme klev vi i land på en fin holme som kanske var i brantaste laget för grabbarna. Det var inte helt lätt då de hade ganska svårt att gå eftersom de lutade så pass mycket. Men vi hittade en liten klippa som var lite planare och där kunde de leka lite innan, jag precis innan regnet kom... För visst ska det regna när vi för en gångs skull kommer ut på sjön. Men det gjorde faktiskt inte så mycket, vi kunde ju vara i båten där vi kunde dra upp kapellet under regnskuren och här kunde grabbarna röra sig lite bättre. 
Även tjejerna tyckte det var väldigt roligt, sist vi var ute med båt kunde de inte simma så nu var det ju som en helt ny värld som öppnade sig. De hoppade från båten och det var kul tyckte de. 
Vi fick i varje fall en avkopplande dag vilket jag tror både Richard och jag behövde. Det är balsam för själen att få komma ut så där på sjön, verkligen härligt så tack mamma och Tidde för denna dag. Jag hoppas det kommer bli fler som denna. 




1 kommentar:

Sandra på Ön sa...

Vilken härlig dag ni verkar ha haft och jag blir också väldigt lugn när jag är ute till havs. Avkoppling. Hoppas att ni har fått en bra start på veckan. Kram