tisdag 31 juli 2012

kalas och åskoväder

Igår fyllde Agnetha år så vi var där på lite fika på eftermiddagen, dagen som hade visat ruskigt regnväder bjöd faktiskt på sol ändå till kvällen. Då drog det in ett rejält åskväder som skrämde slag på tjejerna. Det blixtrade och dundrade precis över oss. Det gick dock snabbt över och nu skiner solen här på morgonen men endast 12 grader, det känns som höst igen. Men vem vet grader kanske stiger snabbt under förmiddagen, vi får se.
Även grabbarna hade lite att fira då de blev 14 månader och har nu blivit så stora att jag verkligen inte hinner med i svängarna. Nu går båda två utan problem och fort går det emellanåt. De har blivit så stora men är ändå fortfarande så små, det är verkligen inte några långa grabbarna vi har. Det ser ganska roligt ut när speciellt Victor som är minst går omkring för i längdmässigt så ser de inte ut som två 14-månaders grabbar utan de ser flera månader yngre ut. Men de kommer väl i kapp så småningom. Har faktiskt tänkt att gå en extra gång till BVC innan 1.5 årskontrollen, inte för att jag att orolig för att de är små utan mer för att jag vill se exakt hur stora de är och inte vad jag själv tycker. De är kanske längre än vad jag tror, eller inte?
 När mamma och Tidde skulle gifta sig ville vi ge dem ett fotografi på alla barnen och det tog lite tid innan fotot kom, men igår kom det och det är bilden nedanför som de fick som present. En förstoring på canvas, nu har de fått dem och då tyckte jag att jag kunde lägga ut bilden. Det krävdes en hel del kort innan vi fick något där alla barnen såg nöjda ut. Framför allt så var inte Hugo på humör denna dag för att ta bilder då han gärna ville springa iväg hela tiden. Men till slut fick vi en bild jag var nöjd med.

Inga kommentarer: