söndag 22 juli 2012

dagarna bara går...

Det är inte klokt vad dagarna går fort, det är hela tiden något som ska göras. Tyvärr blir det ibland lite glest mellan inläggen här på bloggen men datorn har knappt varit på de senaste dagarna.
Det har gått två dagar utan regn!!!! vilket innebär att vi har fått mer gjort dessa dagar än under hela sommaren. Väggen där altanen ska vara är målad och även baksidan är på god väg, plintar sitter på plats, tvätten syns knappt i tvättkorgen och vi har till och med varit och badat en sväng. Tror ni att sommaren har kommit eller är det ännu bara ett väldigt kort besök? Jag hoppas nu på lite sol och värme så vi får känna att vi faktiskt har haft sommar för jag började känna höstkänslor för några dagar sedan och det är inte helt ok i juli månad.
Grabbarna har även de börjat ändra sina sovtider och har ingen lust att sova mer än en gång per dag, att det bara skulle hända över en natt var jag inte riktigt beredd på men så är det för tillfället. Igår blev det ingen eftermiddagslur då speciellt Victor var så arg och efter två försök på eftermiddagen gav vi upp och lika glada var de. Utan problem var de vakna ända till kvällen. Idag tänkte jag att jag skjuter lite på förmiddagsluren så blir eftermiddagen inte lika lång. Fram till kl 11.00 var det inga problem, men då började Hugo visa att att var trött. Tänkte då att jag lägger även Victor men nej det gick inte, lika arg som dagen innan och efter en halvtimma gav vi åter igen upp. Hugo sov då som en stock men Victor bara log när jag tog upp honom. Han fick vara vaken tills vi åt och sedan skulle vi åka till badet, där han fick sova i vagnen, denna gången somnade han på någon minut och sedan har varit pigga och glada båda två hela dagen. Vore glad om de kunde sova samtidigt om de ska sluta med en tupplur.... Får väl se hur det blir imorgon det får väl bli en liten övergångsperiod.
/Linda

Inga kommentarer: