torsdag 19 juli 2012

utelek

Det är inte bara Bella och Alice som tycker att det är kul med en studsmatta, även Hugo och Victor har fått smak på detta hoppade. De tycker att det är så roligt och tjuter verkligen av skratt så fort de börja svikta under dem. Så i kväll fick de följa med tjejerna ut ens stund vilket de verkligen uppskattade. 
Annars idag har vi varit inne i stan och lämnat kläder till affären Busfrö, jag har bara lämnat in en påse med kläder där tidigare och redan hade jag gjort en förtjänst på över 500 kr. Jag som hade tänkt att jag lika gärna kunde lägga kläderna till en insamling. Det känns bra att ha lite extra att kunna lägga till  när ytterkläder ska inköpas då det är två små killar som snart ska börja på dagis och då behövs det bra kläder.  
Sänder även en tanke till min kära moster som fick väldigt tråkiga besked då det inte finns något mer att göra för hennes cancer. Då han är bosatt i Spanien bestämde hon sig väldigt snabbt för att ta sig till Sverige den sista tiden. Mamma och Tidde hämtade henne och Lasse idag vid flyget och nu bor de hemma hos dem. Hon är stark och en riktig kämpe så jag hoppas att de kan lindra hennes lidande så pass de går. Som tur var hade hon kvar sitt svenska medborgarskap så hon även nu kan få vård i Sverige. Då hon blev sjuk skaffade hon spansk medborgarskap för att kunna få vård där så det fanns en viss ovisshet ända tills hon var här i Västervik om hur det skulle gå. Men det ska vara klart att hon även ska kunna få den sista vården här med sin familj. Jag tänker så på mina kusiner, Evelina, Lennie och Pauline. 






Inga kommentarer: