måndag 11 juni 2012

löpträning

Tjejerna har tjatat under en väldigt lång period om att vi ska löpträna. Då det hela tiden har kommit saker i vägen och till på köpet så tränar de redan 3 dagar + 1 match i veckan så har det helt enkelt fått väntat. Men idag tyckte de att det var en bra dag att pröva första träningen.
Jag tyckte att vi kanske kunde springa 1-2 km eftersom jag inte vet hur långt de orkar men nej det var på tok för kort så det blev 4 km. De sprang hela vägen och efteråt körde vi backträning upp för vår backe. 10 gånger upp och ner i snabbt tempo. Alice var helt salig efteråt och sa "mamma jag har ont i ljumskarna och det känns konstigt i vaderna, jag har aldrig känt så". Trots att hon var helt slut tyckte hon att det var roligt och sa även att hon ville känna så här på fotbollsträningarna oxå. Sa då att det är bara att ge allt på varje övning så kommer denna känsla att infinna sig. Izabelle fick lite ont i sina knän och hon behöver nog nya löparskor, hon fick även lite håll men jag fick henne till att inte stanna och på slutet ökade hon takten då det faktiskt hade gått över. Efteråt var hon väldigt nöjd och hon var stark i backen då hon höll en jämn fart hela vägen upp. Jag måste säga att jag är imponerad av dem. Vi får väl se om vi kan fortsätta hela sommaren då både fotbollsträning och friidrott tar ett liten uppehåll. Då de ska vara med och springa Byrundan och vi väldigt gärna att det ska gå bra . Förra året sprang Alice i en klass över sin och Bella var inte alls i form så de har några de gärna skulle vilja komma före. Det spelar ju inte roll vilken plats de kommer på men för dem betyder det mycket. Det märktes när de sprang VO-joggen i höstas det tände dem verkligen när de upptäckte att det gick att få bra placeringar.
Nu är det sängen som gäller för dem då det är skoldag i morgon, Alice skulle redan ha legat där men hon är väldigt nära nu... De kommer nog att sova gott.
Richard sköt aldrig någon gris igår, han gav upp när klockan var 00.30, men visst hade de varit där senare. Så idag ska han upp och se igen fast bara till kl 22.00 sen ska han upp igen på småtimmarna. Han är inte riktigt klok alltid men har han bestämt sig för att skjuta en gris så kommer han förmodligen att göra det. Det är en envis gubbe jag har.
Jag har även pratat med Ulle, (det gör jag varje dag), tyckte hon lät lite bättre idag. Hon har sedan ett par dagar tillbaka fått en morfinpump så hon är bättre smärtlindrad nu. ÄNTLIGEN! Hon hoppades på att kunna på komma hem på permission över helgen det skulle infektionsläkaren avgöra på torsdag. Jag lider så med henne och önskar att oturen vänder nu och att allt går som de vill. Det verkar som om operationen som ska "laga" hennes fot kan ske runt midsommar om infektionen läker ut som den ska. Vi håller alla våra tummar och tår för att detta ska ske.
/Linda

Inga kommentarer: