tisdag 12 juni 2012

Hyss hela dagen.

Idag har dagen bestått av hyss, hyss och åter hyss. Grabbarna är så busiga nu det går inte att vända ryggen till en enda gång. Just nu är spisen och vedspisen väldigt intressanta, spisen vrids på och vedspisen drar man i så knoppar ryker och luckorna åker upp hela tiden. Jag kan flytta på dem 25 gånger och får ändå bara ett leende och så är de på igen så fort de hamnar på golvet, det går så fort. Jag tror jag kommer att bli gråhårig innan sommaren är slut. Badrummet är även väldigt intressant och skjutdörrarna i hallen och och och..... listan kan bli lång. En åt ena hållet och medan jag hämtar tillbaka denna lilla krabat hittar den andra på något annat bus.
Var ute en sväng och Hugo hittade några krukor med jord och på 2 minuter var det jord överallt från ögonfransarna ändå ner till fötterna. Det fanns ju även lite vatten att plaska med vilket var väldigt roligt. Slutade med grabbarnas första dusch vilket gick över förväntan. Detta tyckte de var roligt.
Har några roliga kort som jag bara var tvungen att ta på alla dessa bus idag, ja ibland måste man hämta kameran istället för att ta bort dem, men batteriet i kameran la precis av, får lägga in dem i morgon.
Efter middagen skulle jag duka av bordet och grabbarna satt i vardagsrummet och lekte när jag hör att det bankar väldigt ute i hallen. Där står Victor väldigt nöjd och slår med en röd träbuss mot den helt nymålade vita dörren. Den är inte vit längre utan har numera långa röda sträck. Tur det finns mer färg så vi kan måla en gång till. De hittar på så mycket bus men det är så härligt att se hur båda fungerar och att de utvecklas, det händer något varje dag. Igår tog även Hugo sina första tre steg och idag har han släppt flera gånger. Han blir så glad när han står helt själv att jag tror han kommer av sig lite och så bara skrattar han.
Leif och Birgitta kommer på fredag så då passade vi på att beställa två nya grindar som de får köpa på IKEA innan de kommer. Tidde ska även fixa ett skydd till spisen som vi kan ha över knapparna.Tror att det behövs om vi ska klara av dessa två små prinsar under deras framfart. Det är otäckt när de är på spisen, rätt som det är händer det något.
Det är stor skillnad på hur grabbarna är och hur tjejerna var. Där behövdes inga spis-skydd eller grindar mellan rummen, men så var de ju bara en liten i taget. Kanske att man inte hade upplevt dem så busiga om de bara hade varit en. Alice var väldigt busig när hon var liten, men jag tror att dessa små är värre....
Sänder även en tanke till Ulle som åter igen har hamnat på operationsbordet. Infektionen har åter tagit tag i hennes ben som är fullt med var. Jag fattar inte att det inte kan få ett slut. Richard har nu varit och rastat deras hundar och gett dem mat så att Nicke kan vara hos Ulle. Det känns bra att vi kan hjälpa med på något sätt, man vill göra så mycket mer. KRAM på dig Ulle!
/Linda

Inga kommentarer: