onsdag 13 juni 2012

nedräkning inför skolavslutning

Nu är det bara en dag kvar till skolavslutningen. I morgon i Blackstad kyrka kl 19.00 är de som vill välkomna att se en väldigt fin avslutning. Jag tycker det är så härligt med skolavslutningar, man minns känslan så väl från när man själv var liten. Lyckan var enorm. Nu väntar ett långt sommarlov som för en barn är väldigt långt. Nu känns det som man bara hinner blinka så är det över. Men sånt ska vi inte tänka på nu innan det ens har börjat. Idag har jag även varit uppe på barn och la schema för min inskolning. Det är rätt kul när jag var ny-examinerad sjuksköterska fick jag 5 dagar för att sen re ut en hel medicin avdelning, nu får jag 3 veckor. Det känns så bra. Känner mig lite ringrostig men så taggad.
Idag har vi även varit inne i stan och klippt tjejerna inför skolavslutningen, Alice hade bestämt sig för lugg denna gång. Något jag har velat väldigt länge men hon har velat ha lång lugg. Det är något visst med lång lugg  i deras ålder tror jag. I varje fall nu skulle hon klippa lugg och hon blev jättefin och jättenöjd. Bella klippte även hon en bra bit och fick en riktigt snygg frisyr.
Så fort vi kom hem fick vi slänga i oss mat för att sen styra bilen mot Gamleby för Alice skulle spela match. Och vilken match de vann med 7-1 mot IFK Västervik. Vet inte vad som hänt med Alice men hon blir bara bättre för varje gång, vilken kämparglöd. Hela lagen ska ha extra beröm då alla höjde sig en snäpp idag. BRA JOBBAT tjejer.
Victor är väldigt förtjust i vedspisen, trots att han klämmer sig ska han dit direkt. 
Två helt ovetande killar om mig. De har fullt upp med att tömma alla krukor på jord.
Oj vad du där?
Avslutade dagen med att träna på att gå. Han blir så lycklig när han tar några steg.

Inga kommentarer: