torsdag 7 juni 2012

Friidrottsdag

Idag har vi varit och kollat på Bella när hon och hennes skola har tävlat i friidrott mot Gunnebo och Ankarsrums skola. Jag har aldrig kunnat närvara tidigare, men i år hade jag tänkt vara med. Bella var så klart jättenervös, hon måste få koll på nerverna. Under höjdhoppet höll hon ändå ihop skapligt och slutade på delad andraplats då hon klarade 1.14. Hon gick även till final i 60 meter kom där 5:a, även 5:a på längdhoppet trots att hon hoppade ca 50 cm under det hon normalt hoppar. När det var dags för 800 meter var hon taggad till tusen men vet inte riktigt vad hon gjorde, hon tog det riktigt lugnt första varvet och trodde att hon skulle springa ifrån på andra, men ack vad hon bedrog sig. De två framför henne höll hela vägen in i mål. Så det var en besviken Bella efteråt då hon trodde att hon skulle vinna. Men man ska aldrig ta ut någon seger i förskott. Jag tycker ändå att hon ska vara nöjd och Blackstad skola hade två tjejer på pallen vid varje gren. Bra jobbat tjejer.
Grabbarna var med hela tiden och de var så trötta när vi åkte hem så de somnade i bilen sen var det bara att bära in dem och de sov vidare i sina sängar ända till kl 14.30 då hade inte ens ätit lunch ännu!!!! Men då var de hungriga, de åt lunch och när vi åt middag 1.5 timme senare åt de igen. Goa och glada killar hade vi sen.
Vi har även idag haft en byggare här som vi tänkte anlita till vårat kommande husutbygge. Han tyckte precis som vi misstänkte att det bästa skulle vara att riva den befintliga delen med badrum som finns idag och där bygga helt nytt tillsammans med en större utbyggnad. Problemet blir bara att vi kommer stå utan vatten och toalett under denna tid. Hur gör man då? Vi får fundera lite och förhoppningsvis komma på en bra lösning. Detta kommer ju inte att ske förrän som till nästa vår så lite tid finns ju att tänka. Det är i varje fall väldigt spännande och börja spekulera kring allt.
Nu är jag hemkommen efter att Alice har tränat fotboll, Bellas lag spelade hemma match så vi tittade även på den. Bella fick stå över idag då det alltid måste stå över några spelare. Innan matchen passade jag på att springa 6 km, jag har tyvärr inte sprungit så mycket som jag kanske borde och hade tänkt men jag tycker ändå att det går ganska bra. Jag är ju inte tillbaka riktigt ännu men ett litet steg närmare för varje gång. Har tagit tid de sista tre gångerna på rundan och har förbättrat tiden varje gång från 34.02 min till idag 31.44 min så jag tror att det är dags att lägga på ett par km. Det är bra att ta tid då jag är en tävlingsmänniska och har svårt att springa långsammare mot gången innan, det är ju bara synd att det är i början man märker mest skillnad sen hamnar man som ett lunk på samma tid varje gång som är svår att bryta.
/Linda

1 kommentar:

Sandra på Ön sa...

Det är verkligen så att man hamnar i samma lunk till slut och det är därför jag tycker att det är skönt att vara med i något motionslopp då och då. Ofta pressar man kroppen lite mer då :) Önskar er en fin fredag och helg. Kram från Sandra