onsdag 25 april 2012

tjat hjälper

Ja tyvärr är det så att det är det ända som hjälper om man vill ha sin vilja fram. Kunde inte hålla mig till att vänta flera dagar till så jag ringde upp samma avdelning där vi pratade med en sjuksköterska i måndags. Hon tyckte det lät helt ologiskt att vi skulle vänta ända till den 29/5 så hon skulle söka läkaren på en gång och se till att han ringde upp mig. Lite senare under dagen ringer han. Jag kunde höra på hans ton när han sa att han fått en lapp där det stod att det fanns en svullnad på Victor att det var ingen under denna tid som vi ringt som hade påtalat detta för honom förrän nu. Självklart ansåg han att vi inte kunde vänta så länge utan han ville se detta själv och helt plötsligt kunde vi komma på onsdag den 2/5. Tänk vilken ännu längre väntan vi skulle få om vi inte stod på oss. Detta är ju något som har förföljt oss under hela Victors sjukdomstid. Ibland känner man sig verkligen som en jobbig förälder men det är faktiskt vårat barn som är sjukt och då finns det inget som kan hindra oss. Han har all rätt till att få den vård han ska ha och behöver och det finns inget som kan få mig att anse att han ska behöva vänta. Vårat lilla charmtroll. /Linda

1 kommentar:

Sandra på Ön sa...

Så skönt att ni fick en tidigare tid och ni ska verkligen fortsätta tjata när ni tycker att det går för långsamt eller något annat.