söndag 29 april 2012

några dagar sedan...

Jag har varit lite dålig på att uppdatera bloggen de senaste dagarna men dagarna bara går och vi har haft fullt upp vilket även leder till att jag är så trött på kvällen att jag helt enkelt inte ha orkat. De senaste dagarna har varit fyllda med fotbollsmatch i torsdags. Bella spelade i Västervik, det var kallt och lite regn men det är alltid kul att titta på fotboll. Tyvärr förlorade de med 3-0 men de kämpade mot ett väldigt duktigt västervikslag och detta var ju endast en träningsmatch, serien börjar nästa helg. Har inte sett Bella spela i år innan och jag tycker faktiskt att hon har vuxit till sig på plan. I fredags var det gamleby marknad som vi hade lovat tjejerna att åka in till. Samma saker säljer de varje år, jag fattar inte att folk handlar. I år blev det bara en två godis remmar som tjejerna köpte. Ja vi köpte även med oss färska munkar då vi åkte hem till Peter och Linda. När man åker hem och våldgästar folk är det väl ändå bäst att ta med sig fikabröd. Tack för er fina gästvänlighet, man känner sig alltid välkommen hem till er när man än kommer. Igår bjöds det på fint vårväder och vad passar inte bättre då än att grilla korv. Vi var bjudna ut till Ida och Christian på en heldag. Vi gick ner till bryggan där vi grillade korv. Barnen lekte lite vid strandkanten och man kunde till och med klä av sig lite, helt underbart. Tyvärr har jag inga kort då batterierna hade laddat ur min kamera. Jag tycker inte att jag gör annat än laddar detta batteri och ändå är det alltid slut. Vet inte vad det är för fel. Kunde ha fått några riktigt fina kort på barnen men det blir väl fler tillfällen. Gick sedan hem till Christian och Ida där vi fortsatta med mera lek och lite senare grillade vi igen och åt en riktigt god grillmiddag. Tack för en väldigt trevlig kväll. Idag har regnet öst ner inte lika trevligt men var ändå tvungen att ge mig ut detta väder då det idag var Alice tur att spela första matchen för säsongen. Denna gång åkte vi till Frödinge som bjöd på sol när vi kom men sen kom det lite regn även där och åter igen väldigt kallt. Tjejerna fick tyvärr även de en förlust med 4-2. Nu är det väl så att resultatet är inte hela sanningen då vårat lag var betydligt bättre och hade övertaget på hela matchen, men man måste ju även kunna göra mål! De brände många chanser medan Frödinge hade 4 skott på mål vilka de satte. Lite otur men det var första matchen med ett helt nytt sammansatt lag så jag tycker ändå att det var bra. Alice sprang som en lite iller över hela plan... måste nog prata med henne lite om höger och vänster, men hon vill så mycket och det är bättre än att bara stå still med händerna i fickorna vilket man oxå kunde se. Det är roligt med fotboll i den åldern när det inte är på så stort allvar. Har även börjat få lite ordning på allt som barnen för tillfället säljer. Lagt in orden för Newbody för Tjust IF och tittat över Alice försäljning av majblommor vilket inte är så lätt att sälja när man bor på landet tycker ändå att hon är tapper och cyklar flera km för att sälja en blomma. Tror att det nu får räcka för i år. Bella säljer ju även kakor till sin klassresa och har nu endast ett par burkar kvar så säg till om det är någon där ute som är lite sugen på mammas chokladbollar eller varför inte några damsugare så vi slipper köpa alla som är kvar. Ska bli skönt när denna försäljning är över. Ha nu en fortsatt trevlig kväll /Linda

Inga kommentarer: