onsdag 25 april 2012

JAG FICK DET!!!!!

Jag fick vikariatet på Barn!!!!!Så tanken är nu att jag ska börja jobba där 1 September, det är så spännande. Hoppas nu att det inte blir några problem med tjänsledigheten. Pratade med min chef igår då jag fick det magiska samtalet.... Hon var inte så säker på att hon kunde bevilja det då de är lite ont om folk och hon får problem med att lösa HIA-deligering. Men jag vet att på något sett löser det sig, jag SKA jobba där i höst och kanske lite till... Det ska bli så kul jag längtar verkligen nu till att få börja jobba. Jag tror att det är bra att se sig om lite och inte gå och trampa på samma ställe livet ut. Som ni vet har vi ju inte varit på något återbesök ännu med Victor då det förra som redan var två veckor för sent blev inställt. De lovade då att de skulle fixa en ny tid omgående och nu när vi ännu inte fått någon tid ringde jag till neuromottagningen i måndags för att se hur det hela gick. Fick då till svar att det inte fanns någon ny tid bokad!!!? Får även veta att nästa möjliga tid är den 29 Maj!!! 4 månader efter operationen. Det skulle vara 2 månader efter så jag känner att det mer eller mindre rinner över för mig och frågar om hon anser att det är rimligt att vi ska behöva vänta så länge då det faktiskt inte har läkt ännu. Får ännu ett dumt svar att det är något hon inte kan göra något åt. Hon kan ju prata med läkaren och se om han kan klämma in Victor någon stan men det var ju verkligen inte säkert. Man frågar sig ju då om det inte finns en anledning till att man faktiskt SKA ha ett återbesök inom 2 månader även när allt är helt normalt. Victors läkning är ju inte heller helt normal utan det läcker fortfarande. Jag blir inte klokt på detta, ska han ännu en gång falla mellan stolarna..... Richard blev helt frustrerad även han som stod och hörde på samtalet att han efteråt ringde upp en avdelning där han fick prata med en sjuksköterska som lovade att hon skulle se till att vi skulle få prata med någon. Men ännu har ingen ringt....Jag tror att vi har slutat att bli förvånade. Men de får denna vecka på sig sen ringer jag igen och då ska de ha detta fixat. Om jag inte får en tid för att träffa någon så ska jag prata med en neurokirurg på telefon i alla fall. Säger de att det är ingen fara att det inte har läkt så länge han mår bra så är det inga problem att vänta till 29 maj, men tänk om de säger "Men har det inte läkt det borde det ha gjort för länge seden. Nu blir det operation." Det är min fasa då det varje gång har slutat på det sättet. Låt Victor slippa ännu en operation. /Linda

2 kommentarer:

Christel sa...

Grattis till nya jobbet! Vad spännande :) Jag gjorde 5 veckors VFU på avd 10 och trivdes bra även om det var lite för lugnt för att locka mig till någon fortsättning där. Men barn är ju alltid roliga att arbeta med!

Stå på er och tjata till er en tid för Victor!!!

Kram Christel

Sandra på Ön sa...

Åh så roligt och ett stort grattis till jobbet!