fredag 20 april 2012

Nedrans träbitar


Satt på golvet och lekte med grabbarna i går när Hugo helt plötsligt har stuckit hör då i samma andetag att han hostar och harklar sig. Hittar honom i köket med en liten träflisa i handen. När jag går fram för att ta den ifrån honom ser jag även att han verkar ha något kvar i munnen och kan då plocka ut en av dessa barkbitar. Tror då att faran är över när han åter igen börjar harkla sig och jag märker att han faktiskt har något kvar som sitter fast. Kör in fingrarna i munnen på honom och lyckas dra ut ytterligare barkbitar som hade fastnat. Det var helt hemskt och jag trodde jag skulle få ringa efter en ambulans. Men som tur va gick allt bra men usch vad det var obehagligt.
Igår spelade även Bella sin första fotbollsmatch på 11-mannaplan och med det nya laget. Tyvärr förlorade de med 3-1 men hon tyckte att det var roligt. Kunde inte följa med och se då även Alice hade träning med möte efteråt och då det gick en bil här ifrån kunde hon åka med dem. Men det kommer att bli så mycket fotboll under våren så vi hinner att se henne spela.
Idag öser regnet ner så det får bli en dag inne. Måste ju såklart rasta hundarna men mer än så ska jag inte gå ut. Ha en bra dag alla där ute.
/Linda

Inga kommentarer: