fredag 20 april 2012

Kavaj klar!!!! Puh



Ja då ser ni hur resultatet blev. Jag är faktiskt rätt nöjd, efter några snedsteg på vägen. Började rätt bra tyckte jag och fick ihop en kavaj ganska fort, tyvärr gjorde jag den innan Bella hade kommit hem från skolan och den blev lite liten. Jag hade nämligen glömt bort att ridvästen skulle få plats under... Ja det man inte har i huvudet får man ha i fingrarna, då det var bara att sy en ny. Tur att mormor inte hade snålat med tyget utan att det räckte till att även sy fel. Tack mamma!!! Men det är inte så lätt att sy när grabbarna vaknade betydligt tidigare än vad jag hade planerat och jag har sååååå svårt att släppa när jag har börjat. Och utan varken mönster, nålar eller måttband fick jag ändå ihop en kavaj för första gången i mitt liv. Det var så länge sedan symaskinen var framme men det gav en liten nytändning då jag tycker att det är väldigt roligt men den får stå och damma för det mesta då jag inte känner att jag har tid över för den så ofta.
Passade även på att sy när Richard jobbade för att bespara honom mitt hemska humör som dyker upp ibland när jag syr. Idag gick allt bra tills jag upptäckte storleksfelet sen kom humöret... Men idag tyglade jag det mycket bättre, men jag fick en rolig kommentar av Alice. Tjejerna fick leka en liten stund med grabbarna medan jag fixade grovjobbet på kavajen. Rätt som det är kommer Alice ut och frågar " mamma går det bättre nu?" Ja det gör det Alice svarade jag och jag såg att hon log då. Efter det lagade Alice Tacos medan jag städade undan efter mig och när grabbarna hade somnat fixade jag finliret på kostymen som en slips och en gördel. Så måste en matador även ha ett rött tygstycke, vet inte vart hon ska göra av det medan hon rider men hon får väl försöka fästa det på sadeln på något vis.
Det känns så skönt att den blev klar, var lite orolig där ett tag.
Jag hade ju en liten hemlighet som jag lovade att jag skulle berätta om en annan gång. Kan nu avslöja lite vad som är på gång. Jag har nämligen en liten chans att få prova på ett nytt jobb. Eventuellt kan jag få ett vikariat på barnavdelningen i höst, jag som alltid har velat bli barnsjuksköterska ser nu världens chans. Man får ju ingen tjänst om man inte har vidarutbildningen därav är det lite svårt att få prova innan. Dock kan jag inte få riktigt besked förrän i mitten av maj.... Ringde min chef i går och berättade om mina planer och att jag i sådana fall skulle vilja ha tjänstledigt om jag får detta vikariat så nu är det ingen hemlighet längre. Jag har inte varit så sugen på att börja jobba igen men nu är jag supertaggad. Om jag börjar jobba på barn börjar jag i september och då får Richard vara hemma en månad och så skolar vi in grabbarna på barnomsorg i oktober istället för februari som vi tidigare har tänkt. De är ju nästan 1.5 år då så det kommer nog gå bra. Vill inte börja på ett nytt ställe halvhjärtat utan vill då kunna jobba fullt. Så nu håller vi tummarna för att det ska gå vägen. Annars kommer det säkert nya chanser längre fram nu när de vet att jag är intresserad. Vi får se.
Trevligt kväll
/Linda

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad kul med nya (ev) jobbet!! Ta chansen.....jag jobbade (uska natt) på barnavd. 1986-1981 & det är verkligen att kalaskul jobb!!!!!

Finfin kavaj.....imponerad att du fick ihop det SÅ snyggt när du aldrig sytt kavaj förut!

Ha de´ gott!!!

Kram, kram från Snåret-Pia

Sandra på Ön sa...

Den blev jättefin, bra jobbat!
Och vad roligt med ett eventuellt nytt jobb, håller alla tummarna för dig.
Önskar er en riktigt fin helg!

Anonym sa...

....ska givetvis stå 1986-1991!!! :o))
Pia