onsdag 18 april 2012

I bland är Norge bra långt bort.

Idag är en sådan dag man önskar att Emmie inte bodde i Norge. Fick ett otäckt samtal från mamma idag då hon berättar att Emmie har varit med i en trafikolycka. De hade åkt rakt in i en bergvägg, bilen hade var helt ihop tryckt men alla tre i bilen klarade sig helt mirakulöst. De måste ha haft änglavakt. Tack och lov för detta. Emmie hade så klart varit chockad men vid liv!!!!Det är sådant man aldrig tror ska hända men så händer det.

Idag har annars Bella varit på sin första praktikdag, de skulle vara en dag med antingen sina föräldrar eller någon annan som de känner. Bella valde ju så klart att hänga med mormor en hel dag på Inreda. Hon var så nöjd när jag hämtade henne, hon hade packat upp varor och prismärkt till och med svarat någon gång i telefonen. Och så klart det viktigaste av allt hon hade lunchat med mormor vilket inte är helt fel. Tror även att mormor uppskattade denna dagen. Självklart fick hon även med sig tyg hem som ska bli någon form av en kavaj, ett snyggt svart tyg med blommor av guld. Får se om jag lyckas med detta då jag nu bara har morgondagen på mig... Har försökt att tänka ut hur jag ska få till det och det är mest armarna som känns lite besvärliga, har aldrig sytt en kavaj tidigare. Men men det blir som det blir.
Nu ska jag ta kväll och sänder en lång god natt hälsning till min kära syster som befinner sig i Norge. Änglarna måste vara med dig och det tackar vi dem för.
/Linda

1 kommentar:

Sandra på Ön sa...

När samtalet kom måste hjärtat ha stannat ett tag. Så skönt att det gick bra för dem. Livet är så skört ibland. Önskar er en fin torsdag.