söndag 22 april 2012

Maskeradhoppning

Nu har vi varit på maskeradhoppning och Izabelle hoppade felfritt och fick en fin rosett. Hon var så stolt när allt var klart. Det var kul att få komma ut och se hur en hästtävling går till då inte jag har varit på någon tidigare. Då Richard jobbar var jag där själv med grabbarna som skötte sig bra även om de inte tyckte att de skulle sova när jag ansåg att de skulle det. De sov ca 30 min sen sov de inte mer under hela dagen!!!! Det har aldrig hänt tidigare men jag tror de håller på att ändra sina sovrutiner, har haft lite svårt att få dem att sova på eftermiddagarna de senaste dagarna. De bara skriker så fort de hamnar i sängen, något de inte gjort tidigare utan har bara snällt somnat. Nu däremot sover de väldigt hårt, fick välling 18.20 sen somnade de båda helt utslagna. Får försöka dra ut lite på förmiddagsluren, det blir så långt till kvällen annars. Det var en liten parentes. Bella som var matador och red på sin tjur var riktigt läcker. De var många fina maskeraddräkter och det finns många som har bra fantasi. Kul att se hur alla anstränger sig. Nu är i varje fall Bellas första tävling avklarad men hon planerar redan för nästa. Fia (Emmas mamma och ägare till hästen) berättade att det var en ny tävling 6 Juni och hon fick jättegärna låna hästen. Även Emma rider på samma häst och två gånger klarar hästen att gå och den är ju ändå på plats. Det är verkligen jättesnällt och det betyder så mycket för Bella, det är inte så lätt att få en sådan chans när man inte äger någon häst själv. Hon skulle mycket väl kunna ha en här i vårat stall men tyvärr har varken jag eller Richard något hästintresse eller kunskap så det får nog väntas till hon kan ta hand om en häst själv. Det vill säga typ när hon flyttar hemifrån! Tur att hon även tycker att fotboll är så kul som hon tycker då det är mer min grej. Det var väldigt kul att få se henne rida och hoppa då jag inte har sett henne rida på mycket länge och hon var väldigt duktig. Träffade hennes lärare på plats och hon var mycket imponerad och sa att den där Bella kan ju allting och frågade om hon aldrig behöver träna för att kunna. Man blir ju lite stolt då. Vädret kändes helt ok ca 7 grader när vi åkte men tyvärr klädde jag grabbarna lite för kallt, de klagade inte på något sett men de kändes lite kalla när vi kom hem. Och dessa händer är ju kalla hur man än gör, vantar funkar inte då de inte är så vana med det. Får hoppas på lite varmare väder nu då vi kommer tillbringa en hel del ute nu när både fotbollsmatcher och friidrottstävlingar drar igång. Grabbarna kommer nog få hänga med på det mesta så det är bara att de lär sig. Ser verkligen fram emot den här våren då jag ska kunna vara med och titta på alla matcher som jag bara kan. Jag behöver inte tänka att jag ska jobba en enda match vilket känns väldigt bra. /Linda

Inga kommentarer: