söndag 15 april 2012

maskeradhoppning...


Bella är ju för rolig, hon har pratat om denna maskeradhoppning i säkert ett års tid. Hon ska få låna en häst av Emma och få tävla hästhoppning för första gången. Bella rider endast med sina kompisar som har egna hästar och går inte i någon ridskola. Hon gjorde det under en kort period när vi bodde i stan men nu är det fotboll och friidrott som gäller och hästarna är bara en väldigt roligt hobby. I varje fall så har det planerats väldigt mycket inför denna dag och att hon ska vara en matador har hon pratat om. Men inte förrän idag berättar hon att på söndag är denna tävling. På söndag säger jag.... Kostymen då? Ja den måste vi fixa till dess.... Ja man är ju en riktig supermamma så det slänger jag väl ihop på en kväll eller???? Hon slutar aldrig att förvåna mig. Till på köpet kommer vi ju på att det även är den första fotbollsmatchen för säsongen vilket leder till att Bella ställs inför ett väldigt svårt val. Då hon känner att det är fotboll som hon håller på med ringer hon Emma och berättar att det krockar med matchen och att hon vill spela fotboll istället. Det var inget roligt besked men ibland ställs även 11-åringar inför svåra val. Då hela fotbollslaget skulle träna boxning idag skjutsade vi iväg henne på det och efteråt kommer den en väldigt glad Bella hem. Jo för matchen är flyttad så nu kan hon vara med på hästhoppningen oxå. Vilken lycka!!!! Jag blev så glad för hennes skull, hon kastade sig på telefonen och ringde Emma som nog blev lika glad. Så på lördag ska hon sova över hos Emma och sen ska hon få tävla för första gången. Så nu är det bara ett problem kvar och det är denna kostym...
Men Bella brukar ha lösningar på det mesta och jag brukar alltid få till det i slutändan så jag hoppas att jag tillsammans med Bella löser detta då det betyder väldigt mycket för henne.
/Linda

1 kommentar:

Sandra på Ön sa...

Så roligt det låter. Vill gärna se bilder sen och jag tror att du fixar kostymen alldeles utmärkt :)