torsdag 29 mars 2012

Hemma igen


Nu är skarvjakten över och familjen är åter igen samlad. Jakten fick godkänt enligt Richard, tror nog han hade hoppats på fler skarvar men de hade haft väldigt trevligt vilket nog ändå var viktigast. Elda hade skött sig och låg och sov lugnt och stilla när det inte kom några skarvar och var helt på tårna när det gällde. Precis som man vill han en jakthund, hon har verkligen en on- och offknapp. Tyvärr kom hon även hem med både vattensvans och hål i örat. Så nu har hon fått kommit in för att kurera sig med smärtstillande och värme. Hon tycker det är helt ok att få vara inne och när grabbarna vaknar blir de nog väldigt glada när de får se att vi har en hund inne, vilket inte händer varje dag. Det är så skönt att kunna ta in hundarna nu då det för ett år sen var en omöjlighet. Min allergi är nästan helt bortblåst, efter att jag fick grabbarna har jag inte tagit en enda allergitablett. Helt otroligt då jag nös som en tok innan dygnet och året runt. Har börjat att nysa lite den senaste veckan, jag antar att det är något ute som blommar men inte så jag är tvungen att ta någon allergitablett, det är så skönt. Jag njuter av att både borsta hundar och andas ute. Så välkommen vår du är efterlängtad.

Igår träffade jag Emmie som är hemma en vecka. Det är alltid kul att träffas då hon inte är hemma så ofta. Hon fick mig även att förnya min garderob med ett par byxor och en tröja. Efter en sväng på stan gick vi tillsammans med mamma och hälsade på min mormor som för en tid sedan flyttade till gertrudsgården. Jag har inte varit där sedan hon flyttade så det kändes bra att äntligen kommit dit. Mormor blev även väldigt glad över besöket när hon lyckades reda upp vem jag verkligen var. Till slut sa hon "är det hon med barnen i skogen", då föll poletten ner och hon frågade även hur det var med Victor. Så då helt plötsligt fick hon ihop pusselbitarna. Hon och Lennart har i varje fall fått dem väldigt bra nu och får all hjälp de behöver.
/Linda

Inga kommentarer: