onsdag 28 mars 2012

Blött i sängen

Ja det stämmer, jag vet att väldigt många tycker att libero är en bra blöja men jag vet inte om det är mina barn som inte helt enkelt passar i en sådan blöja då de har en förmåga att läcka. Vi använder ju pampers och de har faktiskt aldrig läckt tyvärr blev det ett felköp sist och vi har nu nästan använt upp detta paket och de har inte läckt förrän nu. Victor vaknade kl 05.00 och var ledsen och när jag letar efter nappen upptäcker jag att han är blöt från midjan och ner, helt plaskvåt. Så efter att jag har fått byta både blöja och pyjamas har han ganska svårt att somna om, så det har inte blivit allt för mycket sömn efter det. Sen händer det igen på nu på morgonen. Denna gången är det Hugo som blir drabbad då jag upptäcker detta av att jag trampar i något blött. Ja inte trodde jag att jag redan skulle torka kisspölar från golvet, men så var det. Hugo som precis hade fått en ny blöja hade kissat utanför. Blöjan var i stort sett torr?! Vet inte om de inte riktigt sluter kring deras lår eller vad det är. Det var i varje fall sista försöket med dessa blöjer, nu håller vi oss till pampers som håller tätt vid varje kisstillfälle.
Detta inlägg är inte menat som kritik mot libero för jag vet att de flesta faktiskt använder dessa blöja och är nöjda med dem. Men pampers har förmodligen en annan passform som passar mina grabbar bättre och det är ju tur att det finns olika sorter.
I kväll kommer min älskade Richard hem och jag saknar honom så det gör ont så välkommen hem älskling.
/Linda

1 kommentar:

Sandra på Ön sa...

Hej!
Kan hålla med om blöjorna, även om vi till stor del använder Libero. Vi testar faktiskt Pampers Easy up. För vi har haft många blöta byten av kläder på sistone.
Och tusen tack för din kommentar, den gjorde mig glad.
Hoppas att ni har en trevlig helg.
Kram från Sandra