lördag 24 mars 2012

härlig dag med hundträning och mys i solen.





Idag har vi haft en helt underbar dag. Alice och jag började med att åka in till stan för friidrott. Under hennes träning tog jag en sväng på stan som slutande i ganska många inköp. Bland annat hittade jag en jättefin jacka till Izabelle, och nya skor till alla tjejer i familjen. Fick även införskaffa solhattar till killarna nu när solen skiner, det blir lite varmt med mössor.
När vi kom hem så gick vi ut och myste på en filt i gräset. Grabbarna var på strålande humör och sken i kapp med solen. Solhattarna passade ganska så bra förutom att den jag köpte till Victor som var en storlek större än Hugos passade bättre på Hugo och tvärt om. Vet inte vad det var för fel på storlekarna men jag kommer nog få köpa en lite större till Victor. Men det ledde ju till att Hugo kommer att ha två att välja på, vilket inte gör så mycket.
När grabbarna tog sin eftermiddagslur passade jag och Richard på att träna lite hund. Känner mig väldigt ringrostig då det var ett tag sedan vi tränade dem. Men jag tror att det inte har gjort något att Elda har fått stå lite under en period då hon var väldigt i gasen idag. Tidigare har hon inte velat gå efter att jag har tagit in henne, idag tog jag in henne ca 5 gånger då hon inte riktigt gick som jag ville och trots detta gick hon lika gärna ut igen tills hon gick rakt och rätt på. Så träningen gick väldigt bra. Det känns även kul igen nu när man varit ifrån det under en lång tid.
Nu ska vi bada grabbarna och sen ska Alice bjuda på tacos. Låter som en lika härlig kväll som dag.
/Linda

Inga kommentarer: