söndag 25 mars 2012

våffeldagen



Idag är det våffeldagen vilket vi så klart firade med våfflor, grädde och sylt. Då det var strålande väder tog jag med våffelgärnet ut och gräddade våfflorna ute i solen, HÄRLIGT!!!! Vi fick dock äta dem inne för enkelhetens skull. Grabbarna fick även de äta våfflor vilket de tyckte var mycket gott. De fick äta dem precis som de var utan grädde och sylt, men det gjorde ingenting.
Under helgen så har vi tvättat alla vinterkläder och ska hänga undan dem som vi sparar till nästa år. Det tycker jag alltid är så skönt, då har man bestämt sig för att nu får det allt bli vår. Sparar några vantar och mössor ut i fall att men de ska snart få läggas undan de oxå.
När Alice var och tränade fotboll i Gamleby idag passade jag på att springa under tiden, det är så skönt att börja komma igång. De har ju inte blivit så många rundor som jag kanske hade hoppats på men nu sprang jag idag och även i fredags, det är så lätt att något kommer i vägen men jag ska verkligen ta tag i det så man kommer i form någon gång.
/Linda

Inga kommentarer: