fredag 2 mars 2012

första löparrundan...



Idag fick det bära eller brista, jag skulle bara ut och springa. Det gäller ju att smida medan järnet är varmt och det samma sak när det gäller träningen. Jag har gått och varit sugen på att ta tag i det under en tid nu men det är liksom aldrig passat. Nu var Richard ledig och solen sken, vad händer då jo skorna är som bortblåsta. Jag vet det var ett tag sedan jag använde dem men ändå. Tyckte jag hade letat igenom hela huset och var så nära på att ge upp när jag fick se dem sticka upp ur en plastlåda. Under hallrenoveringen kan det mesta hamna på lustiga ställen. Men när skorna väl var funna fanns det ingen återvändo. Det var tur att jag hittade skorna för det var så skönt. Sprang en väldigt lugn runda på lite drygt 5 km och det kändes riktigt skönt. Solen sken i ansiktet och när jag vände om för att springa hem fick jag en skaplig motvind vilket kanske inte var lika skönt men ändå. Det var skönt att känna att kroppen trots en tvillinggraviditet inte är helt väck utan hänger trots detta med. Så nu ska det börjas löpträna igen. Det känns bra när beslutet är taget.
På tal om hallrenoveringen så har Richard satt fart med den igen efter ett långt uppehåll då Victor har varit sjuk. Nu är inspirationen och lusten tillbaka och snart ser vi ett slut och att resultatet kommer att bli väldigt bra, vilket nog kommer att leda till och vi får lite mer ordning på huset igen.

Igår var grabbarna 9 månader det är inte klokt att det har gått så fort. Hugo fick även tand nr 4 igår så nu har de lika många tänder att bitas med i munnen. Hugo är även så nära på att börja krypa och han blir så frustrerad när han inte kommer fram. Vi får se hur lång tid det tar innan han kommer på hur man gör. Det är så roligt nu när man märker att de blir mer och mer intresserade för saker som händer runt dem. Bella tog fram gitarren och spelade för dem, det tyckte de var mycket roligt.

Inga kommentarer: