måndag 5 mars 2012

30-års present


Idag kunde jag nyttja min 30-årspresent som jag fick av min kära lillasyster Emmie. Hon vet vad en 4-barnsmamma behöver. Jag har suttit i över 3 timmar hos frisören, både klippning och färgning ingick i presenten och det var helt underbart. Var tvungen att lägga in en bild så hon kan se resultatet. Blev lite rött och lugg denna gång, är faktiskt väldigt nöjd med resultatet. TACK Emmie för denna dag!!! Hade förmodligen aldrig unnat mig detta själv vilket hon vet. Denna dag behövde jag det verkligen oxå efter en ganska tuff kväll och natt med grabbarna. De blev förkylda igår bara helt plötsligt var de jättesnoriga och hostiga vilket resulterade i en vaken kväll och snurrig natt. Kunde även ladda lite batterier då Richard har åkt nu i eftermiddag till kristianstad för utbildning och kommer inte hem förrän på onsdag kväll.
Annars har vi tagit det lite lugnt i helgen, Christian och Ida med barnen var här i lördags, vi åt gott och hade en trevlig kväll. Då Alice fyller år i veckan tyckte tjejerna att det var dags för att baka lite bullar vilket de gjorde i går. Dubbel sats bakade de ut helt själva, jag gjorde endast degen sen bakade de och skötte även ugnen själva. De har blivit så stora, jag fattar ingenting. Vart tar åren vägen. Hur som helt blev det ett helt lass med både vanilj och kanelbullar så det luktade även idag när vi kom upp på morgonen. Dessa nybakade bullar fick mormor och Tidde vara först att smaka på och de verkade nöjda med resultatet. Mina duktiga tjejer!!!!
/ Linda

2 kommentarer:

Elin sa...

Det var grymt snyggt Linda!!

Anonym sa...

....jag vet ju inte riktigt hur det såg ut innan men jag tycker att det blev kalasbra!!!!! :o)) :o))
Skönt att ha en sån omtänksam syster!!
Hälsn. från "grannen" Pia i Snåret