tisdag 6 mars 2012

Förkylda barn



Har två små snoriga och hostiga grabbar hemma idag. Efter en ganska tråkig natt väntades det en ganska gnällig dag. De hostar och snorar om vartannat. Victor riktig väser i bröstet när han andas och gråter varje gång han hostar så jag antar att det gör lite ont när han hostar. De har som tur är ingen feber men den kan ju fortfarande komma men just nu är det feberfritt vilket är skönt.
Idag har det åter igen varit riktigt kallt, i morse visade det -9 grader. Detta kalla väder beror ju oftast på att det är klart väder vilket gav en stålande sol under dagen som värmde upp till några grader över nollan. Detta gjorde att jag inte kunde hålla mig inne hela dagen. Tänkte att det nog var bra för både grabbarna och mig med en promenad i det härliga vädret. Mycket riktigt både de och jag mådde bättre efteråt, det är inte klokt vad lite solsken och frisk luft kan göra. Då grabbarna somnade som två små stockar i vagnen kunde jag ta mig en riktig långpromenad vilket resulterade i två något piggare grabbar när vi kom hem.
För att underlätta kvällen fick jag stoppa dem i badet vilket de verkligen älskar som kan ses på bilderna. Det är inte så lätt att få båda att titta i kameran då Hugo är så fokuserad på badandet. Victor däremot sken upp som en sol varje gång en kort togs. Efter badet fick de var sin flaska välling och sover nu gott i sina sängar och jag hoppas att de sover där lugnt och stilla hela natten. För i morgon måste jag ställa klockan för att gå upp och fira Alice som fyller 9 år. Jag kan ju bara gissa att då kommer de små trollen att sova...
/Linda

Inga kommentarer: