måndag 27 februari 2012

Ingen vanlig dag...

Nä idag är det ingen vanlig dag för det är Wilmas fösta födelsedag, Hurra Hurra Hurra. Ja det stämmer lilla Wilma fyller redan 1 år. Ringde förut för att gratulera henne på sin stora dag och då berättar Ulle att hon har 40 graders feber och mår jättedåligt. Sänder en tanke till henne, tur är så förstår hon inte själv att hon är sjuk på sin födelsedag. Vi ska gratulera henne när hon mår bättre, vilket vi hoppas hon gör snart.

Har idag upplevt för första gången sedan tvillingarna föddes att jag är mammaledig och gör saker som mammalediga mammor gör. Vi har varit på föräldraträff på BVC och det gick faktiskt riktigt bra. Det är lite lättare att vara själv med dem nu när de kan sitta, kunde även innan vi gick sätta upp dem i soffan men var sin haklapp och de kunde äta kall gröt utan att det kladdade någonting.(Ja alltså jag fick mata dem, de äter inte själva) Tror nog att de var väldigt hungriga. Denna gröt måste jag säga är en bra uppfinning. Det är kall gröt på burk. Bara öppna och servera. Grabbarna har bara ätit den någon enstaka gång men de älskade den. Det är perfekt när man är på språng.

Uppdatering om Victors läckage som jag trodde var bort kom tyvärr tillbaka igen i lördags, så det spelade oss nog bara ett spratt. Det verkar som det rinner lite långsammare och att det är något mindre vätska nu mot tidigare och de kommer inte alltid i alla lägen. Vi kan väl inte tro annat än att det betyder att det håller på att läka. Börjar känna mig lite lugnar nu vilket borde även det betyda att allt går åt rätt håll.
/Linda

Inga kommentarer: