lördag 25 februari 2012

flera härliga dagar.....




Detta sportlov har bestått av nästan vårliknade väder med 10 graders värme i skuggan och snön har smält som attan. Dock har det varit en ganska stark vind som har varit en aning kall men solen har även varit framme och det är då vi passar på att vara ute. Alice tyckte även att vi skulle passa på att grilla korv då det var så fint väder och som tur var så hade vi både korv och bröd hemma. Det gäller att alltid ligga ett steg före när man bor på landet.... Och även och Alice ser ganska uttråkad ut så tror jag inte att hon var det. Vi avslutande även denna härliga dag med att gå på bio, något som det var väldigt länge sedan vi gjorde. Grabbarna lastade vi av hemma hos farmor och sen tog vi med oss tjejerna och såg på En gång i Phuket, den var riktigt bra. Vi skrattade nästan hela tiden.

Idag har jag gjort stan, alldeles själv. Tänkte att jag skulle ta en riktigt sväng och titta ordentligt i affärerna men jag är nog inte någon stan-människa längre. Jag tycker bara det är mycket folk som är i vägen.... Kände efter en ganska kort stund att det fick räcka. Men jag gjorde ett riktigt fynd, hittade två vindfleece jackor till grabbarna. De var sänkta till 99 :- och så hade jag 20% rabatt ytterligare, så de slutande på 80:- styck. Det kallar jag fynd.
Måste även berätta att Victors läckage är nog på läkningsvägen då "bulan" är betydligt mindre. LYCKA!!!!
Jättefina var de oxå.

Inga kommentarer: