lördag 4 februari 2012

Ännu mera snö

ja visst kom det mycket snö men inte riktigt så mycket som vi trodde att det skulle komma. Igår hade det väl kommit ca 15 cm snö på morgonen men sen satte det igång att snöa igen på eftermiddagen och hela natten så nu har vi lite till. Vet inte hur mycket men sen i torsdags har det nog kommit mellan 30 - 40 cm sammanlagt, nu är det ju ingenting om man jämför med de två gångna vintrarna då det kunde komma 40 cm på en natt!. Jag tycker i varje fall att det är mysigt med snö och lite kyla. I morse var det -15 grader ute och typ 16 grader inne, så det var bara att tända upp i vedspisen, tack och lov för att vi har den. Tyckte även att det var lite kallt om fötterna i går när vi var i stan då jag upptäckte att mina vinterskor hade fått andra fötter. Jag vet inte men är det när dottern tar skorna för en som de har blivit stora eller? Ja Izabelle ansåg att hon hade ett större behov av mina vinterskor än vad jag hade, så för att lösa det problemet var det bara att gå ner på stan och fixa henne ett par nya. Denna gång var det inte så svårt med storlek, då vi har samma:)
Vi var även och tog Victors stygn i går så nu är en milstolpe gjord, inget läckage så långt ögat kan se. Det ser även väldigt fint ut, det är dock en liten knöl vid slangen några cm nedanför såret, men den är hård och jag börjar undra om det inte är så att det är en del av shunten som sitter där, jag tycker att det verkar som den sitter lite högra upp mot förra gången. Det är i varje fall ingen vätska runt slangen och Victor mår väldigt bra.
Victor och Hugo har även börjat att tycka att morgonen börjar redan kl 05.00 i detta huset, något som vi övriga inte riktigt är överens om. Vi lyckades ändå låta dem ligga kvar i sängen lite längre idag men de var i stort sätt vakna hela tiden men kl 06.45 var Hugo så arg att han bara skrek rakt ut och tänkte inte ge sig förrän han fick välling. Efter vällingen var han hur nöjd som helst. Hugo är nog den av grabbarna som har mest temperament han blir så vansinnigt arg när han vill ha något sen där emellan är han hur nöjd som helst. Det är så roligt när deras små personligheter börjar ta form.
/Linda

Inga kommentarer: