onsdag 1 februari 2012

SNÖ!!!!!

Ja nu känns det som om vintern kommer med stormsteg. Klass 2 varning är utfärdad och 30-40 cm snö med snökanoner är utlovade så veden är intagen och handling är utfört. Det är bara Richard som ska komma hem från jobbet tyvärr inte förrän i morgon men sen kan snön komma, vi är rustade. Vi ska inte ut förrän på fredag då stygnen på Victor ska tas men till dess ska väl snön hinna röjas bort, eller? Jag tycker ju faktiskt att det är riktigt mysigt med snö i varje fall, det är inte förrän den kommer som det har varit vinter och när vintern har varit är det ju våren som ska komma.
Jag var inne i stan i eftermiddag för att handla och när jag åkte hem hade snön börjat falla, fick köra i 70 på E22, såg inte handen framför mig så det var skönt att man numera kör en Nissan Pathfinder, det känns tryggt på vägen. Det känns inte lika tryggt att Richard ska köra hem i morgon i en liten corolla. Jag får väl åka efter honom i värsta fall i MIN bil :)


Så här glada blev vi igår när Izabelle och hennes klass tog hem det i vi i femman. Alice och grabbarna satt bänkade.

Den här vagnen är numera mer välfylld när det sitter två barn i den. Victor har varit saknad under promenaderna. Och som ni ser är även grabbarna nöjda med det.


Så här såg det ut innan snökanonen har dragit fram, ska bli spännande och se hur det ser ut efteråt.

Inga kommentarer: